۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حماقت سیاسی بن گویر صدای نتانیاهو را درآورد

بنیامین نتانیاهو و دیگر مقامات صهیونیستی از اظهارات بن گویر علیه بایدن به شدت انتقاد کردند.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی پس از مصاحبه با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» که روز یکشنبه منتشر شد و طی آن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به کمک به حماس متهم کرد، طوفانی از واکنش‌ها را در اسرائیل برانگیخت. وی در سخنانی گفته بود: اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌شد، وضعیت فرق می‌کرد. ترامپ برای اسرائیل بهتر بود.

Capture 14

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلویحا از سخنان بن گویر انتقاد کرد. وی در جلسه کابینه بدون اینکه نامی از بن گویر ببرد با اشاره به سخنان وی گفت: کسانی هستند که به همه چیز «نه» می‌گویند و منافع حیاتی اسرائیل را به خطر می‌اندازند. وی افزود: درست این است که توانایی مسیریابی داشته باشید، در صورت امکان «بله» بگویید و در صورت لزوم «نه».

نتانیاهو خاطرنشان کرد که ما به عنوان کشوری مستقل که برای موجودیت و آینده خود مبارزه می‌کنیم. ما در تمام موارد مستقل تصمیم می‌گیرم حتی اگر با آمریکا بر سر موضوعی توافق نداشته باشیم.

بنی گانتز، وزیر شورای جنگ و یائیر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی نیز بن گویر افراطی را متهم کردند که در روابط خارجی خود به اسرائیل آسیب زیادی وارد کرده و به امنیت آن آسیب می‌رساند.

بنی گانتز وزیر کابینه جنگ در توضیح سخنان بن گویر گفت: اختلاف با بزرگترین و مهمترین متحد ما جایز است، اما باید در محافل مناسب باشد نه با اظهارات غیرمسئولانه. رسانه‌هایی که به اسرائیل و روابط استراتژیک آسیب می‌رسانند. برای دولت اسرائیل، امنیت کشور و تلاش‌های جنگی در این زمان. وی افزود: نخست وزیر باید به وزیر امنیت ملی دستور دهد که خود را ملزم کند که به جای پرداختن به مسائل امنیت داخلی به روابط خارجی اسرائیل آسیب جدی وارد می‌کند.

یایر لاپید، رهبر مخالفان، وزیر امنیت ملی را به خاطر اظهاراتش مورد حمله قرار داد و گفت: مصاحبه‌ای که بن گویر با وال استریت ژورنال انجام داد، حمله مستقیم به جایگاه بین‌المللی اسرائیل و تلاش‌های جنگی است و به امنیت اسرائیل و بالاتر از همه آسیب می‌زند. این ثابت می‌کند که او چیزی نمی‌فهمد. من از نخست‌وزیر می‌خواهم که او را مهار کند، اما نتانیاهو کنترلی بر افراط‌گرایان در دولتش ندارد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024_q1/Article-7001eaa99f37d81027.htm?partner=lobby

→ خواندن مطلب قبلی

بن گویر علیه بایدن:برای اسرائیل ترامپ بهتر از بایدن است

خواندن مطلب بعدی ←

درخواست 15 کشور اروپایی از اسرائیل برای اقدام فوری علیه خشونت شهرک نشینان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *