۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسموتریچ بودجه پیشنهادی را بدون کاهش بودجه خریدی‌ها به کنست تقدیم کرد

کانال 12: اسموتریچ بودجه خریدی‌ها را از طرح کاهش بودجه مستثنی کرد.

کانال 12 گزارش داد: علی‌رغم کاهش افقی 5 درصدی بودجه دولتی که برای همه وزارتخانه‌های دولتی به منظور تأمین منابع مالی جنگ اعمال می‌شد، هیچ وجهی از بودجه دولت متعلق به جامعه خریدی کسر نشد. این به معنای انتقال حداقل 130 میلیون شکل به جامعه خریدی است

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با بیش از دو هفته تأخیر، بودجه اصلاح شده دولت برای سال 2024 را به کنست ارائه کرد.

کانال 12 نوشت: در این مرحله از روند تصویب بودجه، باید بگوییم دفترچه بودجه کامل هنوز توزیع نشده است، اما منابع در وزارت دارایی در حال حاضر به یک تفاوت مهم اشاره می کنند: 130 میلیون شکل به نهادهای آموزشی خریدی منتقل شده است.

این بدان معناست که علی‌رغم کاهش 5 درصدی بودجه دولتی که برای همه وزارتخانه‌های دولتی برای تأمین منابع مالی جنگ اعمال شده است، حتی یک شکل از بودجه متعلق به نهادهای آموزشی خریدی‌ها کسر نشد. بودجه یشیوا مانند سال گذشته قبل از حوادث 7 اکتبر در حدود 1.7 میلیارد شکل باقی خواهد ماند.

این خبرگزاری گفت: 130 میلیون شکل برای یشیوا از کجا تامین می‌شود؟ پیش بینی می‌شود نیمی از این مبلغ از بودجه وزارت آموزش و پرورش تامین شود و الباقی بودجه از بودجه ائتلاف به میزان 65 میلیون شکل به یشیوا منتقل شود.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-money/2024_q1/Article-a8f9209d3c87d81026.htm

→ خواندن مطلب قبلی

سرمربی تیم فوتبال ایسلند: ترجیح می‌دهم مقابل اسرائیل بازی نکنم

خواندن مطلب بعدی ←

گزارشی از نشست فراکسیون احزاب

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *