۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دانشگاه‌ها، میدان جدید نبرد اسرائیل و حماس

غفلت و ناتوانی اسرائیل از دانشگاه‌ها در مقابله با بحران ضد صهیونیستی و یهودستیزی در موسسات آموزشی جهان و مشکلات ناشی از آن، که در حال حاضر هزاران دانشجوی یهودی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا با آن مواجه هستند، منجر به شکست و عمیق‌تر شدن بحران می‌شود.

اکنون میدان یهودستیزی به داخل دانشگاه‌های آمریکا که دانشجویان یهودی نیز در آنجا مشغول به تحصیل هستند، کشیده شده است. دولت‌های اسرائیل از گذشته تاکنون از این موضوع غفلت کرده‌اند، چرا که مقامات اسرائیل بر این باورند مسائلی مانند امنیت یا امور خارجه که مستقیماً به اسرائیل مربوط است، اولویت بیشتری دارد.

هرگاه در جایی شکاف و بحران جدیدی به وجود بیاید، فرصت‌های بسیار خوبی برای مبارزه فراهم می‌شود. اکنون نیز مراکز آموزشی آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر و برابری جنسیتی هستند، به طور کاملاً واضح علیه اسرائیل به پا خواستند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در دانشگاه های آمریکا
تظاهرات ضد صهیونیستی در دانشگاه های آمریکا

در حال حاضر حدود 80 هزار دانشجوی یهودی در دانشگاه‌های برجسته جهان در حال تحصیل‌ هستند و خود را سفیرانی از قوم یهود و دولت اسرائیل می‌دانند. اما دانشجویان یهودی از بحران یهودستیزی در دانشگاه‌های محل تحصیلشان در امان نیستند. اکنون یکی از موضوعات بحث‌برانگیز، حفاظت از حقوق دانشجویان یهودی و همچنین پشتیبانی آنها از سوی دولت اسرائیل است.

دولت اسرائیل چاره‌ای جز دخالت و کسب نفوذ بیشتر در مراکز آموزشی آمریکا ندارد، چرا که باید از دانشجویان خود دفاع کند تا از این میدان پیروز بیرون بیاید. تاکنون اسرائیل موفق به انجام این کار نشده و شکست اسرائیل در این مبارزه قطعی است.

جنگ عرصه‌های زیادی دارد و دانشگاه‌ها تنها یکی از این عرصه‌هاست. میدان‌های جنگ زیادی اعم از شبکه‌های اجتماعی و یا حتی رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که اسرائیل باید آنها را کنترل کند در غیر این‌صورت در این جبهه‌ها تسلیم خواهد شد و جنگ را خواهد باخت!

 

منبع خبر: https://www.jpost.com/opinion/article-785301

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت بانک مرکزی اسرائیل از اجرایی شدن دستور بایدن علیه 4 شهرک نشین افراطی

خواندن مطلب بعدی ←

خانواده گروگان‌ها در عرصه سیاست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *