۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش آزار و اذیت مسیحیان، این‌بار اهانت دو جوان خریدی به کشیش مسیحی

انداختن آب دهان، ناسزا به کشیش مسیحی سپس اهانت به حضرت مسیح، تازه‌ترین رفتار اهانت آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی است.

اورشلیم پست از حمله و اهانت دو جوان خریدی به کشیش مسیحی در کوه صهیون خبر داد. این حمله را که دوربین‌ها ضبط کرده‌اند، درست در همان روزی صورت گرفت که نامه‌ای از پاپ فرانسیس به جمعیت یهودی اسرائیل در محکومیت همه اشکال یهودی ستیزی منتشر شد.

اورشلیم پست اعلان کرد: یهودیان، رفتار پاپ فرانسیس و سخنان او در تقبیح یهودی‌ستیزی را با انداختن آب دهان به سوی روحانیون مسیحی و فحاشی به مسیح جبران می‌کنند! آنها باید به شدت مجازات شوند. اما هرگز این اتفاق نمی‌افتد.

تعصب جامعه مذهبی و رفتارهای توهین آمیز آنها، به جامعه اسرائیل آسیب می‌زند. باید در تمام جوامع خریدی توضیح داده شود که این اقدام، آسیب رساندن به جامعه اسرائیل است.

Capture 26

در ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، یکی از جوانان دستگیر شده، دیده می‌شود که به سمت کشیش اشنابل و یکی از همراهانش که در حال عبور از دروازه صهیون در حال گپ و لبخند زدن هستند، می‌آید و ضمن پرتاب آب دهان به سوی کشیش و فحاشی به وی، به حضرت مسیح توهین می‌کند.

در ویدئوی دوم، همان مرد جوان به اشنابل فحاشی می‌کند. جوانان خریدی دیگری از راه می‌رسند، یکی از آنها مسلح است و مرد جوان دیگری فریادهای توهین آمیز درباره عیسی به کشیش می‌گوید.

اورشلیم پست گزارش داد که پلیس یکی از مظنونان، جوان 17 ساله ساکن اورشلیم را به ظن ارتکاب جرم علیه اشنابل شناسایی و دستگیر کرد. مظنون دوم نیز شب گذشته در محل سکونتش دستگیر و برای بازجویی آورده شد. به گفته پلیس، پس از بازجویی پلیس، هر دو مظنون تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند و تحقیقات در مورد پرونده آنها همچنان ادامه دارد.

اسقف نشین لاتین اورشلیم، نماینده واتیکان، که اداره جامعه کاتولیک محلی در اسرائیل، اردن، سرزمین‌های فلسطینی و قبرس را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای این حمله بی‌دلیل و شرم آور را محکوم کرد.

پاتریارک گفت: پیگرد عاملان این جنایات نفرت ابزار مهمی برای بازدارندگی و تقویت احساس امنیت روحانیون مسیحی در سرزمین مقدس، به ویژه در اورشلیم است.

اشنابل که به حمایت از گفتگو و همزیستی شهرت دارد، در گذشته بارها هدف چنین حملاتی قرار گرفته است.

پیشینه آزار و اذیت مسیحیان

اورشلیم پست نوشت: حوادث آزار و اذیت روحانیون مسیحی و تخریب اموال مسیحی در ماه‌های قبل از جنگ افزایش یافته بود.

گزارش مرکز داده برای ماه های اکتبر-دسامبر، شش حادثه، از جمله تف کردن، تداخل در یک راهپیمایی مذهبی، گرافیتی های بزرگ با حساسیت توهین آمیز درباره عیسی مسیح در کوه صهیون و در منطقه مامیلا / میدان تزاهال، و پاک کردن نمادهای صلیب بر روی علائم نشان می‌دهد. کلیساهای ابوقوش همه این حوادث به مقامات مربوطه از جمله پلیس، شهرداری بیت المقدس و اداره بزرگراه های اسرائیل گزارش شده است.

حرانی گفت که او به تازگی گزارشی را به شورای حفاظت از اماکن میراثی در اسرائیل ارسال کرده است که در آن به پاک شدن نام مریم و جناب یحیی بر روی تابلوهای بالای چشمه عین کرم در اورشلیم اعتراض کرده است.

در این گزارش، مرکز داده هشدار داد که حوادث علیه مسیحیان با ادامه جنگ، روندی رو به افزایش داشته است.

رئیس کنفرانس خاخام های اروپا هشدار داد: حمله به کشیش در اورشلیم انگیزه بیشتری برای حملات خشونت آمیز و حوادث یهودی ستیز فراهم می کند.

حمله ادعایی که به صورت ویدئویی ضبط شد، در همان روزی صورت گرفت که نامه ای از پاپ فرانسیس به جمعیت یهودی اسرائیل در محکومیت همه اشکال یهودی ستیزی و یهودی ستیزی منتشر شد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-785142

→ خواندن مطلب قبلی

اعلام رسمی انتقال سفارت آرژانتین از تل‌آویو به بیت المقدس

خواندن مطلب بعدی ←

دیدار محرمانه مقامات اسرائیلی با مقامات ارشد فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *