۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی جدید مشخص کرد که اولیت اول صهیونیست‌ها، آزادی گروگان‌هاست

نظرسنجی: صهیونیست‌ها، آزادی گروگان‌ها را اولیت اول جنگ می‌دانند نه نابودی حماس.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از ساکنان اسرائیل (47 درصد) بر این باورند که آزادی اسرا نسبت به پیروزی در جنگ اولویت بالاتری دارد.

قریب به چهار ماه از زمان شروع جنگ از 7 اکتبر می‌گذرد. طی این مدت شهروندان اسرائیلی نسبت به جنگ بازخوردهای متفاوتی داشتند. اخیراً یک نظرسنجی در مورد نظرات ساکنین اسرائیلی پیرامون جنگ غزه انجام شده است، که طبق آن حدود نیمی از جمعیت شهروندان اسرائیلی (47 درصد) آزادی اسرا را بر پیروزی در جنگ ترجیح می‌دهند.

طبق داده‌های به دست آمده از این نظرسنجی، موضوع آزادی اسرا منجر به دو قطبی شدن جامعه اسرائیل شده است. هر هفته تظاهراتی مردمی برای آزادی اسرا مقابل دفتر رئیس اسرائیل و نخست وزیر انجام می‌شود. شنبه شب نیز تظاهراتی برگزار شد و معترضین خواستار اقدام جدی‌تر برای پیگیری آزادی اسرا شدند. اما نتانیاهو همچنان معتقد است که نابودی حماس اولویت بیشتری دارد.

تظاهرات مردمی برای آزادی اسرا
تظاهرات مردمی برای آزادی اسرا

در این نظرسنجی علاوه بر موضوع آزادی اسرا، موضوعات دیگری نیز مورد بررسی و پرسش عمومی قرار گرفت. انتخابات، یکی از موضوعاتی بود که در این نظرسنجی پرسیده شد. حدود 71 درصد از شهروندان موافق برگزاری انتخابات زودهنگام هستند و تنها 38 درصد از شهروندان معتقدند که بهتر است انتخابات بعد از پایان یافتن جنگ برگزار شود.

با توجه به تحقیقاتی که تاکنون در مورد شکست‌های سهمگین داخلی دولت اسرائیل در 7 اکتبر انجام شده، انتخابات و آزادی اسرا به حالت تعلیق در آمده است. در این میان 43 درصد نظرشان در رابطه با این موضوع مثبت است و 42 درصد مخالف این قضیه هستند.

نارضایتی ساکنین اسرائیلی از نبود امنیت در اراضی اشغالی
نظرسنجی: ساکنین اسرائیلی از نبود امنیت در اراضی اشغالی ناراضی اند

موضوع دیگری که در این نظرسنجی مورد بررسی و پرسش قرار گرفته، نظرات شهروندان اسرائیلی نسبت به پرونده دادگاه بین المللی دادگستری است که توسط آفریقای جنوبی پیرامون نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطینیان مطرح شد. 50 درصد از شهروندان مخالف پرونده دادگاه بین المللی هستند و معتقدند که حکم دادگاه بین المللی بسیار سختگیرانه و ناعادلانه است و 39 درصد معتقدند که میزان سختگیری حکم، متوسط و نرمال است، و 19 درصد از شهروندان اسرائیلی موافق این حکم هستند.

علاوه بر اینها، تنها 39 درصد از ساکنین اسرائیل فکر می‌کنند که دولت اسرائیل با موفقیت امنیت را برایشان فراهم می‌کند و اکثریت جمعیت شهرک نشینان از امنیت خود در اراضی اشغالی رضایت ندارند و معتقدند که دولت امنیت کافی را برای آنها فراهم نمی‌کند.

 

منبع خبر: https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-785550

→ خواندن مطلب قبلی

مرگ سرباز مبتلا به عفونت قارچی

خواندن مطلب بعدی ←

گلوبز: استرالیا ارسال گوشت به اسرائیل را متوقف کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *