۳۱ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد از بنیامین نتانیاهو در فراکسیون اردوگاه دولتی

بنی گانتز و آیزنکوت از حزب اردوگاه دولتی به شدت از عملکرد نتانیاهو انتقاد کردند.

خبر کان شب گذشته اعلام شد که اردوگاه دولتی از اینکه در راس مقامات سیاسی بحث منظمی در مورد پاسخ به پیشنهاد حماس صورت نگرفته است، انتقاد کرد. به گزارش خبر کان، یوآو گالانت وزیر دفاع و نخست وزیر نتانیاهو با بیانیه‌های خود بدون برگزاری یک بحث منظم، به پیشنها حماس پاسخ دادند. گانتز و آیزنکوت معتقدند که نباید با خواسته‌های حماس موافقت کرد. انتظار می‌رود امروز بحث در کابینه جنگ درباره واکنش اسرائیل به حماس انجام شود.

گادی آیزنکوت، گفت: نخست وزیر وقت می‌گیرد. او فقط صحبت می‌کند و در مورد مسائل حساس تصمیم نمی‌گیرد.

بنی گانتز، رئیس اردوگاه دولتی و عضو کابینه جنگ، پیشتر از رده‌های سیاسی و تلویحاً نتانیاهو به دلیل نحوه عملیات جنگ در غزه انتقاد کرد و گفت که اسرائیل زمان زیادی را از دست داده است. وی در بیانیه‌ای که در پایگاه کریا در تل‌آویو ایراد کرد، گفت: متاسفانه، با تأکید بر برچیدن این سازمان در شمال نوار غزه، زمان را از دست دادیم.

گانتز در ادامه با انتقاد از اعضای کنست و وزرا به دلیل  اظهاراتشان در فراکسیون سران احزاب آن را تلاش برای آسیب رساندن به جنگ خواند. وی افزود: کسانی هستند که گفتمان جناحی را در کنست انجام می دهند، جلسات کابینه را به رژه نظامی تبدیل می‌کنند، و استودیوهای تلویزیونی را با دشمنان ما مقایسه می‌کنند. من از همه طرف‌ها و احزاب سیاسی می‌خواهم، قبل از صحبت، درست فکر کنند!

همچنین رئیس اردوگاه دولتی با انتقاد از واکنش نخست وزیر به رزمایش انجام شده توسط ارتش اسرائیل که شبیه سازی ربوده شدن یک فلسطینی توسط شهرک نشینان است، گفت: تصمیم نخست وزیر برای استفاده از این رویداد، آسیب رساندن به ارتش اسرائیل است و مستلزم تحقیق و عذرخواهی وی در مقابل ارتش اسرائیل و همه شهروندان اسرائیلی است.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/700073

→ خواندن مطلب قبلی

اسموتریچ معافیت مالیاتی آنروا را لغو کرد

خواندن مطلب بعدی ←

درخواست اسموتریچ از افراطی ارتدوکس برای ثبت نام در ارتش: ما به شما نیاز داریم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *