۳۱ شهریور ۱۴۰۳

درخواست اسموتریچ از افراطی ارتدوکس برای ثبت نام در ارتش: ما به شما نیاز داریم

اسموتریچ از ارتدوکس‌های افراطی برای حضور در ارتش دعوت کرد، وی خطاب به ایشان گفت: ما به شما نیاز داریم.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، صبح امروز (پنجشنبه) از اعضای بخش فوق ارتدکس خواست تا برای ثبت نام در ارتش بسیج شوند و در جنگ شرکت کنند.

اسموتریچ صبح امروز گفت: عموم افراطی ارتدوکس ارزشمند و دوست داشتنی هستند و کمک زیادی به کشور اسرائیل می‌کنند و اکنون ضروری است که در وظایف دفاعی و امنیتی نیز سهم مهمی داشته باشد. با این حال، اسموتریچ تصریح کرد که این حرکت باید با گفتمان انجام شود و نه خدای ناکرده با اجبار یا افترا!

وی خاطرنشان کرد: صهیونیسم مذهبی ثابت می‌کند که می‌توان مطالعه تورات و رعایت میتزوات سبک و جدی را با خدمت سربازی در جبهه ترکیب کرد. برادران افراطی ارتدوکس من، ما به شما نیاز داریم!

اوایل امروز، وزیر آمیچای شیکلی نیز از افراط ارتدوکس‌ها خواست تا در ارتش حاضر شوند. وی خطاب به آنها گفت: برادران افراطی ارتدوکس، ما به شما نیاز داریم. زمان دردسر برای یعقوب است و ما با اتحاد بر آن غلبه خواهیم کرد. هدف، مشارکت واقعی در جنگ است.

کانال 7 عبری تصریح کرد که این سخنان با توجه به نیاز ارتش اسرائیل به سربازان بیشتر است، همانطور که شب گذشته در مورد تمدید خدمت و افزایش تعداد روزهای ذخیره اعلام شد.

آویگدور لیبرمن به این اقدام پاسخ داد: دولتِ تخریب بار دیگر ثابت کرد که منافع محدود ائتلافی را بر امنیت کشور ترجیح می‌دهد. لایحه سربازی اجباری که در رسانه‌ها منتشر شده، تبعیض است و به وحدت مردم و قدرت ملی آسیب می‌زند. سربازان عادی و ذخیره بیش از کسانی که امروز خدمت نمی‌کنند، خدمت می‌کنند و به خدمت خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: من از دو رئیس سابق ستاد، بنی گانتز و گادی آیزنکوت انتظار دارم که صریحاً بگویند که در صورت تصویب لایحه مذکور توسط دولت و کنست، از دولت استعفا خواهند داد.

لیبرمن در پایان گفت: من از همه پرسنل ذخیره می‌خواهم که با گانتز و آیزنکوت تماس بگیرند و از آنها بخواهند تا از تقسیم اسرائیل به دو کشور کمک نکنند؛ کسانی که در ارتش خدمت می‌کنند و کسانی که در یشیواها تحصیل می‌کنند.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/628620

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد از بنیامین نتانیاهو در فراکسیون اردوگاه دولتی

خواندن مطلب بعدی ←

حمله شدید روزنامه‌نگاران افراطی ارتدوکس به صهیونیسم مذهبی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *