۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو شرایط حماس برای توافق را رد کرد

نتانیاهو با رد پیشنهاد حماس، مدعی شد که پیروزی مطلق در دسترس است و تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس فاجعه بار خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی شرایط حماس برای معامله گروگان‌گیری جدید را رد کرد و گفت که تنها فشار نظامی می‌تواند آزادی اسرائیلی‌هایی را که در نوار غزه اسیر هستند، تضمین کند.

وی تاکید کرد که هیچ وعده خاصی در مورد آزادی زندانیان امنیتی فلسطینی در یک معامله احتمالی داده نشده است. وی افزود: اسرائیل به هیچ چیز متعهد نیست.

رویترز گزارش داد که در پاسخ به طرح پیشنهادی ارسال شده، حماس یک طرح آتش‌بس پیشنهاد کرد که شامل یک آتش‌بس چهار ماه و نیم است که طی آن گروگان‌ها در سه مرحله آزاد می‌شوند و به پایان جنگ منجر می‌شود.

نتانیاهو در سخنانی خطاب به خانواده‌های گروگان‌ها، تاکید کرد که بازگشت آنها همچنان اولویت اصلی است و تداوم فشار نظامی شرط اساسی برای آزادی گروگان‌ها است.

نتانیاهو گفت که امروز به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفته که شکست حماس نزدیک است. وی با پیش‌بینی اینکه جنگ به جای چند سال یا چند دهه، در چند ماه به پایان می‌رسد، اظهار داشت: «پیروزی در دسترس است».

اظهارات نتانیاهو منعکس کننده نظرات سرلشکر هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل بود که روز سه شنبه در جریان بازدید از شمال غزه گفته بود بازگشت گروگان‌ها بدون فشار نظامی امکان پذیر نیست..

نخست وزیر اسرائیل گفت که پس از خان یونس، ارتش اسرائیل آماده جنگ بعدی در رفح است.

نتانیاهو در پاسخ به این سوال که اگر اسرائیل در حال حاضر نیروهایش را به عقب براند، چگونه ارتش می‌تواند به پیروزی مطلق دست یابد، پاسخ داد که این یک روند زمان‌بر است.

نتانیاهو ادامه داد: روز بعد از جنگ، روز بعد از حماس است. وی افزود، به بلینکن اطلاع داده است که پس از نابودی حماس، اسرائیل تضمین خواهد کرد که غزه برای همیشه غیرنظامی شده است.

نتانیاهو همچنین تاکید کرد که UNRWA، آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، باید با سازمان دیگری جایگزین شود.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/pm-absolute-victory-within-reach-surrender-to-hamas-demands-would-bring-disaster

→ خواندن مطلب قبلی

توزیع بروشورهای هشدارآمیز میان مردم غزه

خواندن مطلب بعدی ←

اسموتریچ معافیت مالیاتی آنروا را لغو کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *