۳۱ شهریور ۱۴۰۳

آسیب جدی به 93 درصد کسب و کارها در ایلات

93 درصد از کسب و کارها در ایلات آسیب جدی دیده‌اند.

کانال 14 گزارش داد: از زمان شروع جنگ، بسیاری از کسب و کارها در ایلات دچار بحران شدیدی شده‌اند. این شهر که از 7 اکتبر تاکنون بیش از 60000 نفر را به خود اختصاص داده است، از کاهش شدید درآمد، کسب و کار و مشکل در انجام تعهدات خبر می‌دهد. بر اساس داده‌های بانکی، 47 درصد از مشاغل در ایلات، کاهش 75 درصدی درآمد را گزارش کرده‌اند، همچنین 50 درصد بنگاه‌ها در انجام تعهدات خود بسیار مشکل دارند و 10 درصد از بنگاه‌ها اعلام کردند که اصلا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و در آستانه ورشکستگی هستند.

بسیاری از مشاغل در ایلات فعالیت خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند و بسیاری از آنها استخدام کارگران را متوقف کردند یا آنها را برای جنگ به شمال و جنوب فرستاده‌اند.

صاحب یک رستوران قدیمی در ایلات، از وضعیت مالی شدیدی که در آن به سر می‌برد، صحبت کرد. وی در حالی که اشک می‌ریخت گفت: از زمان سقوط بازار گردشگری، من هر روز ضرر می کنم.  شرایط سخت مالی گریبانگیر خانواده او نیز می‌شود. او با ناامیدی گفت: بانک در زمان بحران از کمک به من امتناع کرد و من هیچ راهی برای تأمین زندگی فرزندانم ندارم. مردم پولی برای خرید غذا ندارند، فضای ناامیدی وجود دارد و کسی از دولت به اینجا نمی‌آید.

Capture 46
ایلات

وابستگی زیاد ایلات به گردشگری پس از فروپاشی بازار گردشگری پس از جنگ، آسیب شدیدی به بسیاری از مشاغل در این شهر وارد کرد.

طبق گزارش شعب بانک‌های محلی پس از دو هفته جنگ 50 درصد کاهش درآمد داشته و اکنون پس از 4 ماه جنگ، کاهش چشمگیر دیگری در سپرده‌ها به همراه گزارش هایی از تعطیلی مشاغل ثبت شده است.

یکی از صاحبان شعبه زنجیره‌ای فریشمن در ایلات، واقعیت دشواری را که در آن قرار گرفته است، توصیف می‌کند: تقریباً هیچ توریستی در شهر وجود ندارد و شهر خالی است. درآمد من به دلیل مشکلاتی که وجود دارد 40 درصد کاهش یافته است. من فقط یک سال است که در تجارت هستم، بنابراین، حق دریافت غرامت دولتی که ممکن است بقای تجارت را فراهم کند، ندارم.

مالک رستوران پاستا نیز گفت: با شروع جنگ 30 درصد کاهش فروش داشتیم، تحویل کمتری داریم و مشتریان کمتری برای صرف غذا در رستوران می‌آیند. بدتر اینکه طرح کلی دولت برای جبران خسارت مشخص و شفاف نیست و ما همیشه در شک و تردید هستیم که آیا کمکی دریافت خواهیم کرد. وضعیت سخت اقتصادی موجب کاهش 40 درصد از نیروی کار شده است.

شهردار ایلات، که برای تقویت مشاغل محلی هم از طریق طرح کمک با وزارت دارایی و هم از طریق اقدامات شهرداری برای پیشبرد اقتصاد محلی تلاش می‌کند، گفت: تجارت‌های محلی نیاز به کمک‌های دولتی دارد که متاسفانه هنوز به تعویق افتاده است.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

حمله نتانیاهو به وزرا

خواندن مطلب بعدی ←

گرانی؛ موضوع اصلی گفت‌وگوی صهیونیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *