۳۱ شهریور ۱۴۰۳

حمله نتانیاهو به وزرا

نتانیاهو، وزرایی را که با طرح پیشنهادی حماس مخالفت نکردند، توبیخ کرد.

خبرگزاری 13 مطلع شد که پس از جلسه روز یکشنبه کابینه، نخست وزیر وزیرانی را که مخالف طرح کلی توافق نبوده‌اند، توبیخ کرده است. یکی از اعضای کنست گفت: من به موساد و شین بت اعتماد دارم تا طرح کلی را تدوین کنند، دولت اسرائیل اجازه نخواهد داد نخست وزیر یک بار دیگر ربوده شدگان را رها کند.

کانال 13، روز پنج شنبه، گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در پایان جلسه روز یکشنبه کابینه دولت که در آن وزرا به طور مفصل درباره طرح آزادی ربوده شدگان بحث و تبادل نظر کردند، به یکی از وزرای شرکت کننده در این بحث گفت: چرا با پیشنهاد حماس مخالفت نکردید؟ در همان جلسه، چند تن از وزرا از جمله یاریو لوین و میری رگو از طرح کلی انتقاد کردند.

مراو میکائیلی، رئیس حزب کارگر در واکنش به این نشریه در حساب توییتر خود نوشت: نتانیاهو موضوعیتی ندارد. من به رده‌های حرفه‌ای موساد و شین بت اعتماد دارم تا طرح کلی این معامله را تدوین کنند. پس از تدوین، دولت اسرائیل اجازه نخواهد داد نخست‌وزیر یک بار دیگر ربوده‌شدگان را رها کند.

یکی از اعضای کنست نیز در توییتر با انتقاد از عملکرد نتانیاهو نوشت: نتانیاهو، به جای اینکه اقدامات کافی را برای بازگرداندن همه ربوده شدگان از جهنم غزه انجام دهد، از وزرا می‌خواهد که با توافق مخالفت کنند. این شرم آور است!

در بحث بر سر این معامله در جلسه هیأت دولت، برخی از وزرا نسبت به احتمال توقف طولانی نبرد و آزادی نیروهای مقاومت موضع‌گیری کردند و خواستار بحث و بررسی در این زمینه در کابینه سیاسی-امنیتی شدند. یوآو کیش وزیر آموزش و پرورش درباره طرح ارائه شده گفت: نمی‌توانم از چنین معامله‌ای حمایت کنم.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: نخست وزیر برای ردیابی ربوده شدگان تلاش می‌کند، اما نه به قیمت پایان دادن به جنگ و این موضعی است که او در هر مجمعی می‌گوید.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/politics/n3mq8-903927314/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات در مخالفت با توافق آتش بس در اورشلیم

خواندن مطلب بعدی ←

آسیب جدی به 93 درصد کسب و کارها در ایلات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *