۳۱ شهریور ۱۴۰۳

هشدار رئیس بیمارستان‌های دولتی درباره اخراج کارکنان در پی کاهش بودجه نظام سلامت

رئیس بیمارستان‌های دولتی هشدار داد که کاهش بودجه منجر به اخراج هزاران کارمند می‌شود.

دکتر دودو داگان، رئیس بخش بیمارستان‌های دولتی، در نامه‌ای از برنامه مالی بودجه 2024 به شدت انتقاد کرد و گفت: درست زمانی که سیستم عمومی در درمان مجروحان و در پزشکی معمول با قدرت تمام کار می‌کند، وزارت دارایی تصمیم می‌گیرد تا به سوی فاجعه گام بردارد،‌.

کاهش بودجه، یک جراحت مهلک برای بیمارستان‌های دولتی است و منجر به اخراج هزاران کارمند از جمله کادر پزشکی از بخش‌های داخلی، اورژانس و بخش‌های مراقبت‌های ویژه و آسیب جدی به بیمارستان‌های دولتی می‌شود.

وی افزود: تصمیم کاهش 50 میلیون شکلی در تضاد با طرح افزایش بودجه ثابت سالانه بیمارستان‌ها به میزان 500 میلیون است. کاهش بودجه به ثبات مالی بیمارستان‌ها آسیب می‌رساند.

موشه باراک، مدیر عامل صندوق تحقیقات و خدمات بهداشتی، درباره این طرح گفت: قربانیان مستقیمِ این طرح، بیماران خواهند بود. آیا مردم اسرائیل شایسته یک سیستم بهداشت عمومی کارآمد و قوی نیست؟

علاوه بر این کاهش، خزانه‌داری محدودیت‌هایی را برای فعالیت شرکت‌های بهداشتی تعیین کرد که طبق برآوردها منجر به ورشکستگی آنها خواهد شد. شرکت‌های بهداشتی در داخل بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کنند و خدمات پزشکی را در آنجا ارائه می‌کنند، از جمله جراحی‌ها و فعالیت‌های تصویربرداری در بعد از ظهر، و پرسنلی را استخدام می‌کنند که در تمام ساعات روز در بیمارستان کار می‌کنند. گفتنی است که بودجه شرکت‌ها در بودجه بیمارستان‌ها ادغام شده است و کاهش بودجه منجر به اخراج هزاران کارمند خواهد شد.

از جمله برنامه‌های وزارت دارایی برای شرکت‌ها این است که شرکت‌ها فقط قادر به ارائه خدمات به ارگان‌های دولتی خواهند بود که توانایی آنها را برای ارائه خدمات به تشکیلات خودگردان فلسطین و گردشگران پزشکی از بین می‌برد و این تصمیم به معنای ضربه 400 میلیون شکلی به درآمد شرکت‌ها و اخراج هزاران کارمند خواهد بود.

موشه باراک، مدیر عامل بنیاد خدمات و تحقیقات سلامت، درباره این طرح گفت: راهی جز اخراج بخش قابل توجهی از کارمندان، پزشکان، فیزیوتراپ‌ها، مددکاران اجتماعی نیست. آیا ما می‌خواهیم سیستم اینگونه باشد؟

وی خاطر نشان کرد: مایه تاسف است که دقیقاً در این روزها که نظام عمومی هم در درمان مجروحان و هم در خدمات پزشکی عمومی با قدرت عمل می‌کند، وزارت دارایی چنین تصمیمی گرفته است.

 

 

لینک خبر: https://www.davar1.co.il/481243

→ خواندن مطلب قبلی

گرانی؛ موضوع اصلی گفت‌وگوی صهیونیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

خواندن مطلب بعدی ←

نگرانی مقامات آمریکا از اقدامات تنش‌زای بن‌گویر در مسجدالاقصی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *