۳۱ شهریور ۱۴۰۳

دستور نتانیاهو به ارتش برای طرح دوگانه در رفح

رویترز روز جمعه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو به ارتش دستور داد تا برنامه‌ای دوگانه برای تخلیه غیرنظامیان از رفح و شکست تیپ‌های باقیمانده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تدوین کند.

در پیام نتانیاهو آمده است: دستیابی به هدف جنگی یعنی نابودی حماس و باقی ماندن چهار گردان حماس در رفح غیرممکن است، از سوی دیگر، روشن است که عملیات قوی در رفح مستلزم تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی است.

علیرغم انتقاد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از حمله غزه و هشدار گروه‌های امدادی درباره افزایش تلفات، امروز جمعه، اشغالگران بمباران شدید هوایی را بر رفح انجام دادند، آخرین بخش از نوار غزه که ساکنان غزه در آن پناه گرفته‌اند.

نگرانی بین‌المللی نسبت به سرنوشت صدها هزار آواره غزه که از زمان تهدید اسرائیل به حمله زمینی به شهر واقع در مرز با مصر به رفح پناه برده‌اند، افزایش یافته است.

به گزارش این خبرگزاری، واشنگتن روز پنجشنبه گفت که از هیچ عملیات نظامی اسرائیل در رفح بدون توجه به وضعیت اسفبار غیرنظامیان حمایت نخواهد کرد و بایدن پاسخ اسرائیل به حملات حماس در 7 اکتبر را اغراق آمیز توصیف کرد.

مصر و ایالات متحده از نتانیاهو می‌خواهند که از عملیات زمینی در رفح که مملو از غیرنظامیان و سازمان‌های کمک رسانی بین المللی است، خودداری کند.

وی افزود: عملیات نظامی در آنجا با حرکت ساکنان از مواضع خود و با بمباران هوایی و زمینی آغاز می‌شود و تنها پس از آن عملیات زمینی برنامه ریزی شده آغاز می‌شود.

بر اساس ادعای اسرائیل، این عملیات نظامی مراکز ثقل جنبش حماس و جهاد اسلامی و مقامات فلسطینی مسئول سیستم تونل زیر محور فیلادلفیا را هدف قرار می‌دهد و همه اینها بر اساس اطلاعاتی است که امان و سرویس امنیت عمومی (شین بت) ادعا می‌کنند که در دسترس هستند.

مقامات در سطح امنیتی اسرائیل از جمله نتانیاهو، نخست وزیر، مدعی هستند که تشدید حملات و عملیات زمینی در رفح منجر به کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای مقاومت و اعمال فشار موثر بر رهبری جنبش حماس در چارچوب مذاکرات برای دستیابی به توافقی که منجر به آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شود خواهد شد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1074932

→ خواندن مطلب قبلی

نگرانی مقامات آمریکا از اقدامات تنش‌زای بن‌گویر در مسجدالاقصی

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش رتبه اعتباری اسرائیل زیر سایه جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *