۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نگرانی مقامات آمریکا از اقدامات تنش‌زای بن‌گویر در مسجدالاقصی

دولت بایدن نگران است که بن‌گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، دست به اقداماتی تنش‌زا در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان بزند.

ماه مبارک رمضان از تاریخ 10 مارس 2024 شروع خواهد شد. مقامات دولتی آمریکا از بن‌گویر اطمینان کافی ندارند و به شدت نگران اقدامات تنش‌زای بن‌گویر در این ماه هستند و مسجدالاقصی را دچار تنش و التهاب کند. در ماه رمضان‌های گذشته، غیر مسلمانان و یهودیان اجازه داشتند که در ساعات خاصی به مسجدالاقصی رفته و از آنجا بازدید کنند و فرائض دینی به جای آورند اما در سال‌های اخیر تعداد بی‌سابقه‌ای از یهودیان برای انجام مناسک مذهبی به مسجدالاقصی رفته‌اند که با سرکوب پلیس اسرائیل مواجه شدند.

درگیری فلسطینیان با نیروهای پلیس اسرائیل در مسجدالاقصی
درگیری فلسطینیان با نیروهای پلیس اسرائیل در مسجدالاقصی

این موضوع خشم مسلمانان جهان و فلسطینیان را برانگیخت و این اعتراضات منجر به محدودتر شدن روز افزون آنها شد. تا جایی که پلیس اسرائیل به راحتی اجازه برگزاری نماز جمعه یا مناسک دینی برای مسلمانان و فلسطینیان را نمی‌دهد. هرساله با نزدیکتر شدن به ایام ماه مبارک رمضان این نگرانی برای دولت اسرائیل و هم‌پیمانان او بیشتر از قبل می‌شود. امسال با توجه به جنگ غزه بیشتر از سال‌های گذشته است. چرا که این عملیات اخیر فلسطینیان به نام طوفان الاقصی نام گذاری شده و فلسطینیان بیش از پیش حساسیت ویژه‌ای روی مسجدالاقصی دارند.

بن‌گویر با توجه به سِمتی که در دولت اسرائیل دارد، مهمترین نقش را در اجرای قانون ایفا می‌کند. همین امر باعث نگرانی هم‌پیمانان اسرائیل از جمله آمریکا شده است که با به‌وجود آمدن هر نوع تنشی میان نیروهای پلیس و فلسطینیان در مسجد الاقصی احتمال برخورد شدید میان آنها وجود دارد و همین جرقه باعث ایجاد درگیری میان گروه‌های مقاومت در کرانه باختری با ارتش اسرائیل خواهد شد.

یائر لاپید در واکنش به این موضوع تصریح کرد: اگر در مسجدالاقصی مانند سال‌های قبل درگیری رخ دهد، ما به سمت فاجعه‌ای بزرگ خواهیم رفت. ما نیازی به مصاحبه وال استریت ژورنال نداشتیم تا به ما اثبات کند که بن‌گویر یک احمق و دلقک است که ترجیح می‌دهد به جای خاموش کردن آتش، آتش روشن کند. او هنوز نمی‌داند که اگر در مسجدالاقصی درگیری رخ دهد، در تمام مناطق فلسطینی‌نشین شاهد درگیری خواهیم بود و این به ضرر ماست.

 

منبع خبر: http://tinyurl.com/msvjtm28

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار رئیس بیمارستان‌های دولتی درباره اخراج کارکنان در پی کاهش بودجه نظام سلامت

خواندن مطلب بعدی ←

دستور نتانیاهو به ارتش برای طرح دوگانه در رفح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *