۳۰ شهریور ۱۴۰۳

واکنش تند سران رژیم صهیونیستی به کاهش رتبه اعتباری اسرائیل

مقامات صهیونیستی نسبت به گزارش مودیز مبنی بر کاهش رتبه اسرائیل واکنش نشان دادند.

پس از انتشار گزارش مودیز، اعضای ائتلاف، اعضای کنست و فعالان اجتماعی نسبت به کاهش رتبه اعتباری اسرائیل واکنش نشان دادند. رهبر معترضان در خصوص بخش فعالیت مدنی در کاپلان نوشت: ائتلاف علیه اقتصاد اسرائیل است

دیروز (جمعه) در مودیز اعلام شد که رتبه اعتباری اسرائیل به سطح A2، با پیش بینی رتبه منفی کاهش یافته است. در رابطه با این موضوع، اعضای کنست و فعالان اجتماعی امروز در رسانه‌های اجتماعی از جمله اعضای کنست از اپوزیسیون، موشه ردمن از رهبران تظاهرات کاپلان، رئیس حزب یش آتید یایر لاپید و غیره به این موضوع واکنش نشان دادند.

Capture 52

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون در واکنش به این اعلامیه گفت: این اتقاف، یکی دیگر از دلایلی که این دولت کار نمی‌کند و به مردم آسیب می‌زند. بیش از یک سال است که این دولت رشد اقتصاد را نادیده گرفته است، یک بودجه بی‌مسئولانه و غیرمسئولانه تنظیم کرده است، و حتی در طول جنگ، هیچ وزیری در بین 38 وزیری که برای اقتصاد اسرائیل کار می‌کند، وجود ندارد. اقتصاد شکست خورده است. دولت اسرائیل به یک دولت جدید و کارآمد نیاز دارد.

آویگدور لیبرمن، رئیس اسرائیل بیتنو، نوشت: تصمیم کاهش رتبه اعتباری اسرائیل توسط مودیز مانند یک رعد و برق در یک روز روشن نبود، بلکه نتیجه اقدامات پوپولیستی و غیرقابل تحملی است که دولت از بدو تأسیس تاکنون انجام داده است. وی افزود: دولت تخریب همچنان ما را به یک فاجعه اقتصادی تبدیل می‌کند، همانطور که در هفتم اکتبر ما را به یک فاجعه امنیتی کشاند.

وی در مورد بودجه گفت: بودجه همانطور که کنست همین هفته در اولین قرائت تصویب کرد، بودجه ای است که به رشد آسیب می رساند، انگیزه های منفی برای رفتن به کار و کسب حرفه می دهد و شامل هیچ خبری نمی شود.

یک عضو کست از حزب کارگر نوشت: افت رتبه اعتباری به خاطر جنگ نیست بلکه به خاطر دولت است! هر قدم این دولت به این لحظه منتهی شده است. آنها مسئول هستند. آنها مقصر هستند.

موشه ردمن، یکی از رهبران اعتراض کاپلان، پیامدها را خلاصه کرد و نوشت: این گزارش به خوبی از فعالیت مدنی (داوطلبانه و اعتراض) و قدرت دادگاه عالی صحبت.

وی افزود: مودیز در دلایل این تصمیم، عدم بحث فردا و هرگونه افق سیاسی، رفتار غیرمسئولانه اقتصادی دولت، بی‌ثباتی سیاسی ، انحلال کنست و انتخابات زودهنگام را در پی خواهد داشت. و در پایان خاطرنشان کرد: نتانیاهو، اسموتریچ و ائتلاف علیه اقتصاد اسرائیل هستند.

یکی دیگر از اعضای کنست مخالف دولت نوشت: نخست وزیر، نالایق؛ وزیر دارایی، غافل، و دولت فاسق است. اقتصاد اسرائیل دیشب ضربه سختی خورد.

نماینده کنست یولیا مالینوسکی از حزب اسرائیل بیتنو گفت: کاهش رتبه اعتباری اسرائیل نتیجه مستقیم ناتوانی نتانیاهو و دولتش در تصمیم گیری است و فقدان تصمیم گیری مناسب مساوی بی‌ثباتی است. بی‌ثباتی مساوی عدم اعتماد بین المللی است.

لیور هورو، مشاور استراتژیک: کاهش رتبه اعتباری اسرائیل زمانی انجام می شود که اردوگاه دولتی در دولت مستقر باشد. نفوذ آنها صفر است. در همین حال، بار اقتصادی بر مردم ایالتی در حال افزایش است. نابرابری در بار افزایش می یابد. آسیب به روابط اسرائیل و آمریکا در حال تشدید است. بی اعتمادی بین مردم و دولت افزایش می‌یابد. ربوده‌شدگان همچنان در اسارت هستند و هیچ معامله‌ای در چشم نیست. به گفته نشریات، شخص نتانیاهو در حال خرابکاری در این معامله است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1075017

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل اکثر خواسته‌های حماس را رد کرد

خواندن مطلب بعدی ←

طرح گالانت برای انتقال مستقیم کمک‌های بشردوستانه به غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *