۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار صریح مصر به حماس

معاریو پیام صریح مصر به حماس مبنی بر ادامه عملیات نظامی اسرائیل در رفح را فاش کرد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که مصر به حماس هشدار داده است که اگر ظرف دو هفته آینده معامله گروگان‌گیری صورت نگیرد، اسرائیل به عملیات نظامی در رفح ادامه خواهد داد.

سایت روزنامه معاریو گزارش داد که امروز (یکشنبه) حماس از حملات در رفح خشمگین شد که بر اساس گزارش‌ها ده‌ها تن از غزه در نوار غزه کشته شدند. همچنین یکی از مقامات ارشد حماس از بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و مدعی شد که نتانیاهو از معامله آدم ربایی طفره می‌رود. همچنین وال استریت ژورنال گزارش داد که مصر به حماس هشدار داده است که اگر ظرف دو هفته آینده معامله گروگان‌گیری صورت نگیرد، اسرائیل به مانور خود در رفح ادامه خواهد داد.

در همین حال، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که هرگونه حمله ارتش اشغالگر به شهر رفح، مذاکرات برای دستیابی به توافق آسیب می‌رساند. نتانیاهو در تلاش است تا با نسل‌کشی و فاجعه انسانی جدید در رفح از معامله گروگان‌گیری جلوگیری کند. آنچه نتانیاهو و ارتش نازی‌اش در بیش از چهار ماه به دست نیاورده‌اند، او به آن دست نخواهد یافت، مهم نیست جنگ چقدر طول بکشد.

در همین حال، اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیأتی به قاهره در هفته آینده به رهبری ددی بارنیا، رئیس موساد، رونن بار رئیس شین بت و ژنرال نیتزان آلون برای دیدار با بیل بارنز رئیس سیا، عباس کامل رئیس اطلاعات مصر و نخست وزیر قطر است.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که خروج این هیأت منوط به توانایی مصر و قطر برای عقب نشینی حماس از خواسته‌های حداکثری خود و موافقت با مذاکرات بر اساس طرح پاریس از دو هفته پیش است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1075301

→ خواندن مطلب قبلی

هاآرتص، محاکمه زندانیان مقاومت بدون رسیدگی کیفری در دادگاه را افشا کرد

خواندن مطلب بعدی ←

استقراض اسرائیل برای تامین هزینه‌های جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *