دور زدن تحریم دریایی اسرائیل توسط شرکت‌های حمل‌ونقل خودرو

شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خودرو، مسیر شرق آسیا به اسرائیل را برای دور زدن تحریم دریایی انتخاب کردند.

بسیاری از شرکت‌های اروپایی به دلیل دستور وزارت حمل و نقل کشورشان از پهلوگیری در بندر اشدود اسرائیل محروم بودند، با به وجود آمدن تحریم دریایی اسرائیل، این دستورالعمل برداشته شد و خطوط کشیترانی اروپایی از این به بعد وسایل نقلیه و سایر کالاها را در بندر حیفا تخلیه می‌کنند.

پیش از جنگ، بیشتر صادرات خودرو به اسرائیل از طریق شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی انجام می‌شد. از زمانی که یمن برای حمایت از فلسطین، کشتی‌هایی‌ که متعلق به اسرائیل یا مقصدشان اسرائیل است را در مسیر تنگه باب المندب در دریای سرخ مورد هدف قرار داد، صادرات خودرو، پوشاک، اغذیه و بسیاری از کالاهای صادراتی به اسرائیل تحریم شد.

دورزدن تحریم دریایی علیه اسرائیل
دورزدن تحریم دریایی علیه اسرائیل

شرکت تسلا نیز با علم به اینکه حمل و نقل کالاهای صادراتی خصوصاً انتقال وسایل نقلیه با کانتینر بسیار گران‌تر و دشوارتر است، اعلام کرد که زین پس وسایل نقلیه‌ به مقصد اسرائیل را با کانتینر در کشتی‌های اختصاصی ارسال خواهد کرد.

صنعت حمل و نقل وسایل نقلیه با کشتی‌های اختصاصی که سالانه میلیون‌ها وسیله نقلیه را جا به جا می‌کند، یکی از بزرگترین قربانیان تحریم دریایی اسرائیل در دریای سرخ به دلیل حمله یمنی‌ها بود. تمامی شرکت‌های حمل و نقل مجبورند که حرکت خود را در مسیری که از شرق آسیا به چین که تقریبا دو هفته طول می‌کشد، در آفریقا دور بزنند و در کانال سوئز متوقف کنند و از آنجا به سمت بند اشدود بروند.

با این حساب هزینه حمل و نقل به 15.1 میلیون دلار برای هر سفر افزایش یافته است. این مبلغ علاوه بر افزایش تقریبی 700 درصدی بیمه جنگ برای انتقال دریایی است. این آسیب به‌ویژه در بازار خودروی اسرائیل نیز احساس می‌شود که بیش از 60 درصد از خودروهای خود را از شرق و عمدتاً از چین، ژاپن و کره جنوبی وارد می‌کند. هرچند که هزینه حمل و نقل از شرق به اسرائیل نیز دو برابر شده است.

 

 

منبع خبر: http://tinyurl.com/yjjseu8u

→ خواندن مطلب قبلی

هلاکت یک فرمانده و دو سرباز

خواندن مطلب بعدی ←

گزارش جدیدی از کاهش چشم‌گیر واردات اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *