۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مودیز رتبه اعتباری 5 بانک بزرگ اسرائیل را کاهش داد

شرکت رتبه‌بندی اعتباری مودیز اعلام کرد که رتبه‌های 5 بانک بزرگ اسرائیل را کاهش داده است.

طبق گزارش سایت روزنامه اقتصادی گلوبز، مودیز اعلام کرد که رتبه‌های 5 بانک بزرگ اسرائیل، Leumi؛ Hapoalim؛ Mizrahi Tefahot؛ Discount و International Bank را از رتبه A2 به A3 کاهش داده است. این شرکت چند روز قبل رتبه اعتباری دولت اسرائیل را نیز کاهش داده بود.

مودیز در پی کاهش رتبه اعتباری پنج بانک بزرگ اسرائیلی توضیح داد که تنزل رتبه بانک‌ها به صورت خودکار نیست، بلکه یک رویه فنی است. زیرا بانک‌ها در مواقع بروز بحران از سوی دولت حمایت می‌شوند و به همین دلیل وقتی رتبه اعتبار یک دولت کاهش می‌یابد، رتبه بانک‌های بزرگ آن دولت نیز کاهش پیدا می‌کند.

این شرکت رتبه‌بندی اعلام کرد که ممکن است کاهش رتبه اعتباری فقط به دولت و بانک‌های اسرائیلی ختم نشود. هر اداره یا ارگانی که توسط دولت مانند بانک حمایت می‌شود، ممکن است آسیب ببیند.

کاهش رتبه اعتباری 5 بانک بزرگ اسرائیل توسط مودیز
کاهش رتبه اعتباری 5 بانک بزرگ اسرائیل توسط مودیز

انتظار می‌رود که کاهش رتبه اعتباری دولت و بانک‌های اسرائیل، بر سرمایه‌گذاری تاثیر بگذارد و به اقتصاد آسیب جدی وارد کند. همچنین ممکن است برای نهادهایی که در خارج از اراضی اشغالی هستند، به دلیل هزینه‌های مازاد بر تامین مالی، بدهی ایجاد شود.

گلوبز گزارش داد که اگر این امر اتفاق بیفتد، هزینه خدمات عمومی و تورم افزایش می‌یابد و در پی آن اقتصاد اسرائیل دچار بحران جدی می‌شود. حتی هزینه‌های اضافی برای تامین کسری بودجه و اهداف دولت، دولت را مجبور به افزایش مالیات در آینده نه‌چندان دور خواهد کرد.

 

منبع خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001471136

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش جدیدی از کاهش چشم‌گیر واردات اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

نتانیاهو سفر رئیس موساد به قاهره را لغو کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *