۳۰ شهریور ۱۴۰۳

الی کوهن: لیبرمن باید به دولت اضافه شود

الی کوهن در گفت‌وگو با معاریو به دو اقدام ضروری اشاره کرد: استخدام افراطی ارتدوکس و دعوت از لیبرمن برای پیوستن به دولت.

الی کوهن وزیر انرژی و زیرساخت به معاریو گفت: جنگ غزه، اسرائیل با چالش‌های امنیتی عظیمی مواجه کرد به همین جهت ارتش اسرائیل نیازمند حمایت و تقویت جدی است. هنگامی‌که بار خدمات فقط بر دوش بخشی از جمعیت است، جمعیت افراطی ارتدوکس و همچنین جمعیت اقلیت باید از طریق طرح استخدام در این بار سهیم شوند. اعراب یا برخی افراطی ارتدوکس که قادر به ادغام در چارچوب نظامی نیستند، باید در خدمات ملی ادغام شوند. وی افزود: جنگ ثابت کرد که هر شهروند در اسرائیل باید خدمت نظامی یا خدمات ملی انجام دهد.

کوهن با رد درخواست‌ها برای انتخابات زودهنگام گفت: این روزها، ما باید برای پیروزی در جنگ تلاش کنیم. وی درباره برنامه لیکود پس از جنگ گفت: باید پس از جنگ تلاش کنیم تا تعداد صندلی‌های ائتلاف در کنست را به بیش از 64 کرسی برسانیم. باید بنی گانتز، آویگدور لیبرمن و گیدعون ساعر را وارد دولت کنیم. چالش‌های کشور هم شامل مسائل امنیتی و هم مسائل اقتصادی می‌شود. تا جایی که به من مربوط می‌شود، بهتر است که انتخابات به موقع برگزار شود.

کوهن، اسموتریچ وزیر دارایی را مقصر کاهش رتبه اعتباری اسرائیل دانست و گفت: اقتصاد اسرائیل قوی است. اما باید درک کنید که جنگ تاوان‌های بالایی دارد، تاوان و غرامت اقتصادی یکی از آنهاست.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/business/economic/israel/Article-1076346

→ خواندن مطلب قبلی

پیش بینی 20 هزار مجروح جدید اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

اسموتریچ، تظاهرات مدنی مردم را مخرب توصیف کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *