۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیش نویس قانون الزام آزمایش دروغ‌سنجی اعضای کابینه در راه کنست

رادیو الشمس: پیش نویس قانون در کنست، اعضا را ملزم به انجام آزمایش دروغ‌سنجی می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد که اعضای کنست لایحه‌ای را ارائه کردند تا اعضای کمیته روابط خارجی و امنیت را ملزم به انجام تست دروغ‌سنجی (پلی گرافی) کنند.

این طرح توسط 5 عضو کنست از ائتلاف دولتی ارائه شده است و پیش نویس قانون تصریح می‌کند که سرویس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت)، اعضای کمیته را دو بار در سال تحت آزمایش دروغ‌سنجی قرار دهد.

این پیش نویس قانون پس از آن منتشر شد که گیلعاد کریو، یکی از اعضای حزب کارگر، متهم به درز اطلاعات به رسانه‌ها از یک جلسه محرمانه شد.

نتانیاهو به تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی دستور داد تا لایحه آزمایش دروغ‌سنجی را در کنست مطرح کند، طبق این لایحه، همه وزرایی که در جلسات کابینه و بحث‌های امنیتی شرکت می‌کنند، ملزم به انجام آزمایش ادواری دروغ‌سنجی هستند.

پیش از این، گزارشات جلسه کابینه مبنی بر انتقاد 4 وزیر دولت نتانیاهو از رئیس ستاد ارتش پس از اعلام قصد وی برای تشکیل تیم تحقیقاتی برای کشف ناکامی‌های منجر به حمله ۷ اکتبر، به بیرون درز کرده بود.

در همین راستا، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل، گفت که بر اساس پیش‌ نویس قانونی که دفتر نخست وزیری در حال حاضر در حال تهیه آن است، شرکت کنندگان در جلسات کابینه برای انجام آزمایش دروغ سنج احضار خواهند شد تا از افشای اطلاعات امنیتی جلوگیری شود.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/368670

→ خواندن مطلب قبلی

درباره فراخوان ارتدوکس افراطی (خریدی)

خواندن مطلب بعدی ←

سناریوی آلتا، موضوع گفت‌وگوی ویژه مقامات صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *