۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رئیس اتحادیه کارگری: شاید مجبور شویم به خیابان بیاییم

رئیس اتحادیه کارگری: نتانیاهو مسئول است، ما برای جایگزینی دولتی که فاجعه بود به تظاهرات می‌پیوندیم.

رئیس اتحادیه کارگری (هیستادروت)، آرنون بار دیوید، امروز (شنبه) در یک رویداد فرهنگی خواستار برگزاری انتخابات در سال جاری شد و گفت که به جای نخست وزیر بنیامین نتانیاهو ، او استعفا کرده است و افزود: ما باید اختیار دولت اسرائیل را دست بگیریم.

به گفته بار دیوید، سیاستمداران باید تا دسامبر امسال یک تاریخ توافق شده برای انتخابات تعیین کنند. وی گفت: 120 نفر در کنست نشسته‌اند و تقریباً هیچ چیز و مطلقاً دستاوردی برای مردم ندارد. اگر دست من بود، الان می‌گفتم انتخابات. جنگ است و هیچ‌کس نمی‌داند در شمال چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین باید زمان بدهیم و به انتخابات برویم.

وی در مصاحبه‌ای به شدت به نتانیاهو حمله کرد و گفت که به نظر او دولت اسرائیل تا حدود یک سال دیگر نخست وزیر جدید خواهد داشت و قول داد هیستادروت به تظاهراتی علیه دولت که خواستار تغییر دولت است، بپیوندد. دولتی که فاجعه‌ای را بر اسرائیل به ارمغان آورد. وی افزود: اعتصاب آخرین راه حل است.

بار دیوید گفت: ما وحشتناک‌ترین سال را در تاریخ دولت اسرائیل گذراندیم. کسی ما را با هم دشمن و بخش به بخش تقسیم کرد. نخست وزیر ما را به حاشیه برد.

به گفته رئیس هیستادروت، نتانیاهو تنها بر اساس ملاحظات ائتلاف عمل می‌کند و  مسئول کاهش رتبه اعتباری اسرائیل است. وی در مورد کاهش رتبه اعتباری اسرائیل گفت: این یک رسوایی است، اگر دولت و وزیر دارایی اقدامات درستی انجام می‌دادند، می‌توانستیم از آن جلوگیری کنیم. زمانی‌که همه موسسات رتبه بندی می‌خواستند رتبه را کاهش دهند، او توانست یک توقف ایجاد کند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/bycy0fajp#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

پاسخ کوبنده اسماعیل هنیه به مقامات اسرائیلی‌

خواندن مطلب بعدی ←

ترومای بین نسلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *