قطر: نتانیاهو می‌خواهد جنگ را طولانی کند

قطر مدعی شد نتانیاهو در تلاش است تا معامله گروگان را به تعویق بیندازد و جنگ را طولانی کند.

مجید الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از بحران‌های سیاسی خود در حال فرار به سوی نزاع‌هایی است که ما به آن توجه نخواهیم کرد. ما از او می‌خواهیم بر مسیر مذاکرات غیرمستقیم با حماس تمرکز کند.

الانصاری در واکنش به اظهارات نتانیاهو که در آن وی از تلاش‌های میانجی‌گری قطر در جریان مذاکرات انتقاد کرد و از دوحه خواست تا حماس را برای آزادی بیشتر گروگان‌ها در نوار غزه تحت فشار قرار دهد، این سخنان را مطرح کرد.

انصاری گفت: اظهارات اخیر نخست وزیر اسرائیل که در آن از قطر می‌خواهد به حماس برای آزادی گروگان ها فشار بیاورد، چیزی نیست جز تلاشی جدید او برای به تاخیر انداختن و طولانی کردن جنگ به دلایلی که برای همه روشن شده است.

الانصاری اتهامات پوچ نخست وزیر اسرائیل در خصوص تلاش‌های قطر در بازسازی و کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین در غزه را رد کرد و آنها را به گونه‌ای معرفی کرد که گویی از جنبش حماس حمایت مالی می‌کنند.

وی همچنین افزود که این درخواست پس از آن مطرح شد که نتانیاهو متوجه شد که مذاکراتی بین وزیر بنی گانتز و مقامات مصری انجام شده است. به نظر می‌رسد مذاکراتی که مصر با گانتز و دیگر مقامات انجام داد، نتانیاهو را عصبانی کرده است. نتانیاهو احساس می‌کند که تلاش‌هایی برای سوق دادن گانتز به جلوی صحنه وجود دارد.

وی تاکید کرد: قطر به تلاش‌های میانجی‌گری خود ادامه می‌دهد و به جدل‌ها و اظهاراتی که تنها در چارچوب فرار از بحران‌های سیاسی شخصی نخست‌وزیر اسرائیل می‌توانیم آن را درک کنیم، توجهی نمی‌کند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/world/Article-1077460

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش صادرات گاز تنها راه نجات

خواندن مطلب بعدی ←

جاده 749، پروژه منحوس ارتش برای جداسازی شمال غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *