۳۱ شهریور ۱۴۰۳

بازار داغ جعل اسکناس در اسرائیل در پی جنگ

کانال 14 عبری از کشف چندین محموله بزرگ اسکناس‌های جعلی در مرکز اسرائیل خبر داد.

طبق گزارش کانال 14، هفته گذشته، پلیس، چندین محموله بزرگ از اسکناس‌های جعلی 200 شکلی را رهگیری کرد. کانال 14 اسرائیل گزارش داد که لابراتوارهای جعل اسکناس در مرکز اسرائیل و در شارون فعال بودند و چندین سفارش تحویل گرفته‌اند.

افسران پلیس حضره اعلام کردند که دو تن از ساکنان 30 ساله پته تیکوا که متهم به ارسال هزاران اسکناس 200 شکلی جعلی بودند، دستگیر شدند.

یک افسر تحقیقات پلیس خاطر نشان کرد: باندهای تبهکار، به دلیل جنگ متحمل ضربه مالی شدیدی شدند، بنابراین آنها شروع به ثبت سفارش صدها هزار اسکناس جعلی از جاعلان کردند و به این ترتیب میلیون‌ها شکل اسکناس جعلی به دست آوردند.

در گزارش کانال 14 آمده است که لابراتوارهای جعل اسکناس در مرکز اسرائیل و در منطقه شارون فعالیت می‌کنند، آزمایشگاه‌هایی وجود دارند که در جعل اسکناس‌های 200 شکلی که رایج‌ترین اسکناس جعلی در اسرائیل است، تخصص دارند زیرا در مدت کوتاهی و به راحتی وارد بازار می‌شود.

چندی پیش محموله‌های دیگری از اسکناس‌های تقلبی توسط پلیس شمال اراضی اشغالی کشف و ضبط شد و پلیس در تلاش است تا به تمامی آزمایشگاه‌های تولید کننده اسکناس‌ها دسترسی پیدا کند که تا کنون موفق نشده است.

یک افسر تحقیق توضیح داد: در همه موارد، انتقال دهندگان پول‌های جعلی سکوت می‌کنند و فاش نمی‌کنند که چه کسی آنها را فرستاده و چه کسی مسئول مراکز تهیه اسکناس‌های جعلی است.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/men-men_news

→ خواندن مطلب قبلی

رکورد بیشترین خشونت علیه زنان اسرائیلی در سال 2023

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی دانشجویی: 42 درصد از نیروهای ذخیره به فکر ترک تحصیل هستند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *