۳۰ شهریور ۱۴۰۳

لغو جایزه علمی اسرائیل، خشم پژوهشگران را برانگیخت

محققان و دانشمندان اسرائیلی از لغو جایزه اسرائیل برای پژوهشگران به شدت خشمگین شدند و در پیامی به دانشمندان اسرائیلی گفتند: در خارج از اسرائیل بمانید.

پس از آنکه یوآو کیش، وزیر آموزش و پرورش تصمیم به لغو اعطای جایزه علمی اسرائیل در سال جاری گرفت، روسای دانشگاه‌های اسرائیل در نامه‌ای انتقادی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کردند:

با ناامیدی عمیق و اندوه فراوان از تصمیم گیج کننده شما برای لغو فوری همه جوایز علمی که در آن محققان و دانشمندان پیشگام به مدت 71 سال به عنوان برندگان جایزه اسرائیل انتخاب شده بودند مطلع شدیم.

مایه تاسف بسیار است که این تصمیم یک‌جانبه توسط کسانی گرفته می‌شود که باید بیش از هرکسی بفهمند که چرا دقیقاً در حال حاضر، ما به هیچ وجه نباید از هیچ فرصتی برای ارتقای علم و تحقیقات اسرائیل دست برداریم.

پیامی که از تصمیم شما برمی آید این است که بهتر است محققان و دانشمندان اسرائیلی در مشاغل فعلی خود در خارج از اسرائیل باقی بمانند.

در روزهایی که با تمام توان تلاش می‌کنیم محققان و دانشمندان یهودی و اسرائیلی خارج نشین را متقاعد کنیم که تحقیقات دانشگاهی خود را به اسرائیل منتقل کنند، چنین تصمیمی گرفته می‌شود. پیامی که از تصمیم شما برمی‌آید این است که آن‌ها هیچ دانشی ندارند. تصمیم شما سهم اساسی دانش، حکمت و حکمت را نادیده می‌گیرد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/education-society/fv129-903941306/?pid=509

→ خواندن مطلب قبلی

توافق جدید؛ تعویق جنگ در رفح در ازای آزدی گروگان‌ها؟

خواندن مطلب بعدی ←

رکورد بیشترین خشونت علیه زنان اسرائیلی در سال 2023

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *