۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کنست به طرح به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین رای منفی داد

اکثریت قاطع کنست روز چهارشنبه با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین در تایید اعلامیه دولت صادر شده در آغاز هفته رای منفی دادند.

نتانیاهو ‌که به زبان عبری و انگلیسی از تصویب این بیانیه با 99 رای از اعضای 120 عضوی تمجید کرد و گفت: مردم اسرائیل و نمایندگان منتخب آنها امروز مانند گذشته متحد هستند.

نتانیاهو گفت: در پیامی روشن به جامعه بین‌الملل، کنست به مخالفت قاطع با هرگونه تلاش برای تحمیل یکجانبه دولت فلسطین بر اسرائیل رأی داد. چنین تلاشی فقط اسرائیل را به خطر می‌اندازد و از صلح واقعی که همه ما به دنبال آن هستیم جلوگیری می‌کند.

وی گفت: صلح تنها پس از پیروزی کامل بر حماس و از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین بدون پیش‌شرط محقق می‌شود و افزود: من به اعضای کنست از ائتلاف و اپوزیسیون که به پیشنهاد من علیه تشکیل کشور فلسطین رای مثبت دادند، تبریک می‌گویم.

یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون با رد احتمال ایده تشکیل دولت فلسطینی، نتانیاهو را به منحرف کردن سیاستمداران از مسائل مهم‌تر متهم کرد. وی افزود: ما به این اعلامیه رای دادیم زیرا با اقدامات یکجانبه مخالفیم.

همانطور که من و شما می‌دانیم، ارتباطات من با دولت آمریکا بهتر از شما است، بنابراین من با آنها درباره این ایده گفت‌وگو کردم، چنین چیزی وجود ندارد.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: تو آن را اختراع کردی. شما تهدیدی را اختراع کردید که وجود ندارد شما یک ایده را مطرح کردید تا در مورد گناه و مسؤلیت شما به عنوان نخست وزیر صحبت نکنند.

تنها هدف شما این بود که کنست در مورد این واقعیت که شما درباره 7 اکتبر مسئول و مقصر هستید؛در مورد قانون سربازی اجباری که به درستی به عنوان قانون فرار شناخته می‌شود و در مورد بودجه صحبت نکند.

لاپید گفت که این رای همچنین مشکل سیاسی نتانیاهو را حل کرد. وی ادامه داد: خوشحالم که شما با تکیه بر این که همه انگلیسی نمی‌دانند به انگلیسی توضیح دادید که آماده مذاکره با فلسطینی‌ها هستید.

یکی دیگر از اعضای کنست که حزبش مخالف دولت فلسطین است، نتانیاهو را به برگزاری رای گیری به عنوان بخشی از یک ترفند سیاسی برای فرار متهم کرد.

وی گفت: این یک ترفند است. نتانیاهو مخالف دولت یکجانبه فلسطین است، اما همزمان به سعودی‌ها قول داده است که در چارچوب توافق با آنها، با تشکیل کشور فلسطین موافقت کند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-788123

→ خواندن مطلب قبلی

کلاه‌برداری از سالمندان در سایه جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

برنامه نتانیاهو برای روز پس از جنگ: انحلال آنروا و خلع سلاح کامل غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *