۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار رئیس انجمن پزشکی اسرائیل نسبت به بحران در بیمارستان‌ها

هشدار پزشکان ارشد اسرائیلی به ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها، خطر مرگ بیماران را تهدید می‌کند.

پزشکان ارشد هشدار می‌دهند که ظرفیت بیمارستان‌های اسرائیل تکمیل شده است. در بعضی بیمارستان‌ها وضیت به گونه‌ای است که تعداد بیماران بستری شده بیشتر از ظرفیت است و بیمارستان‌ها آمادگی کامل برای پذیرش آنها ندارند. آنها هشدار دادند: جان بیماران در خطر است.

تارنمای وای نت گزارش داد: با توجه به بحران بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری‌های زمستانی، پزشکان و مدیران اذعان کردند که امسال یکی از سخت‌ترین و شدیدترین زمستانی بوده که نظام سلامت تجربه کرده است و نسبت به شرایط بحرانی هشدار دادند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، ظرفیت بیش از 90 درصد بخش‌های داخلی بیمارستان‌ها تکمیل شده است. شواهد میدانی از ازدحام آمبولانس‌ها در ورودی اورژانس‌ها با بیماران منتظر، صف‌های طولانی در اورژانس حکایت دارد. ازدحام به حدی است که گاهی بیماران برای خالی شدن تخت، بیش از 30 ساعت باید منتظر بمانند.

آمارها نشان می‌دهد که در هفته گذشته، ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌ها، 100 درصد تکمیل شده است.

پروفسور آویشای الیس، رئیس انجمن پزشکی داخلی اسرائیل در این خصوص گفت: این یک اپیدمی است که از نظر تعداد بیماران با علائم مشترک، شبیه به اپیدمی کرونا است. هیچ آمادگی برای این سناریو وجود ندارد و خطر مرگ جان بیماران را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد که هیچ برنامه‌ای برای زمستان پیش رو وجود نداشت. در حال حاضر در اوج اپیدمی هستیم و حدس می‌زنم هفته‌ها طول بکشد، متاسفانه اغلب بیماران به دلیل ازدحام بیش از حد در اورژانس جان خود را از دست می‌دهند.

پرفسور الیس ادامه داد: این بحران به جنگ هم مربوط می‌شود، بیمارستان‌ها به دلیل حضور نیروهای خود در جنگ، با کمبود نیرو مواجه هستند همچنین بعضی از بخش‌های بیمارستان‌ها توسط مجروحان جنگ اشغال شده است ازین رو بیماران، مدت بیشتری در بیمارستان‌ها معطل می‌شوند. جایی برای انتقال بیماران نداریم.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/health/article/yokra13810799

→ خواندن مطلب قبلی

کاهش حجم صادرات در صنایع پیشرفته

خواندن مطلب بعدی ←

اتمام حجت گانتز و آیزنکوت درباره قانون خدمت سربازی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *