گالانت، ارائه قانون خدمت سربازی را منوط به توافق ائتلاف دانست

گالانت: بدون موافقت همه اجزای ائتلاف و کابینه امنیتی قانون نظام وظیفه را ارائه نمی‌کنم.

یوآو گالانت، وزیر دفاع، عصر امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای به رسانه‌ها تصریح کرد که بدون رضایت همه اعضای کابینه، از جمله وزیران آیزنکوت و گانتز، قانون خدمت وظیفه را ارائه نمی‌کند. در این نامه آمده است: بدون توافق همه بخش‌های ائتلاف و نهاد امنیتی تحت رهبری من، قانون را ارائه نخواهد کرد.

وزیر دفاع اذعان کرد: نیاز واقعی و ملی برای تمدید خدمت سربازان عادی و تمدید دوره خدمت سربازان ذخیره وجود دارد. چاره‌ای نیست، ما باید از کشور محافظت کنیم. در جنگ، وقتی بار بر دوش مردم زیاد می‌شود، همه باید خدمت کنند.

من به عنوان وزیر دفاع دولت اسرائیل که به سربازان دستور می‌دهد به میدان نبرد بروند، به همتایان خود در دولت و ائتلاف، به همه اعضای کنست و به همه مردم می‌گویم: بدون جسم، روح وجود ندارد. چالش‌های امنیتی پیش روی ما ثابت می‌کند که همه باید این بار را به دوش بکشند.

وی افزود: در هفته‌های اخیر، من با نخست وزیر، با رئیس اردوگاه دولتی، با افراد کلیدی در ائتلاف و سران احزاب افراطی ارتدوکس ملاقات کردم. آنچه به آنها گفتم، امشب اینجا خواهم گفت: مهم است که به یک طرح کلی توافق شده برای استخدام بخش زیادی از مردم افراطی ارتدوکس و توافقات لازم در مورد قانون خدمت وظیفه برسیم، امیدوارم بخش‌هایی از مخالفان نیز به طرحی که ترسیم می‌شود، ملحق شوند.

گالانت ادامه داد که هر قانون استخدامی که مورد توافق همه احزاب دولت اضطراری باشد برای من قابل قبول خواهد بود اما، بدون رضایت همه بخش‌های ائتلاف، نهاد امنیتی تحت رهبری من قانون را ارائه نخواهد کرد. تحمل مشترک بار برای پیروزی در جنگ توسط همه مردم ضروری است. این یک موضوع حزبی نیست، یک موضوع بخشی نیست، یک موضوع ملی – امنیت است. اکنون زمان اتحاد است، این زمان برای مشارکت است. همه ما باید از کشور محافظت کنیم. تنها از این طریق است که با هم به پیروزی دست خواهیم یافت.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

هزاران هنرمند خواهان تحریم اسرائیل از دوسالانه ونیز شدند

خواندن مطلب بعدی ←

انتخابات، بازی‌های جام حذفی را به تعویق انداخت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *