لیبرمن: نتانیاهو و گالانت در جشنواره داستان‌نویسی شرکت کنند!

لیبرمن: دولت به آخر خط رسیده است، جنگ خیلی وقت پیش تمام شد.

آویگدور لیبرمن، رئیس اسرائیل بیتنو، امروز دوشنبه، در جلسه هفتگی فراکسیون این حزب سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود به شدت از دولت و مدیریت جنگ غزه انتقاد کرد.

لیبرمن در ابتدای سخنان خود گفت: یک ماه دیگر تعطیلات کنست است اما وقتی وضعیت ربوده‌شدگان را می‌بینم، نمی‌فهمم چگونه قرار است کنست تعطیل شود؟ من از رئیس کنست می‌خواهم که تعطیلات را لغو کند، کارهای زیادی از جمله قانون خدمت وظیفه و قانون بودجه باید انجام شود.

وی افزود: چهارشنبه آینده، قانون خدمت سربازی خود را تغییر خواهیم داد به گونه‌ای که قانون را برای همه برابر می‌کند، هر فرد 18 ساله باید خدمت کند، فرقی نمی‌کند یهودی باشد یا عرب، ارتش اسرائیل تصمیم می‌گیرد که او به ارتش برود یا خدمات غیر نظامی انجام دهد.

در رابطه با جنگ، تکرار می‌کنم، این دولت به آخر خط رسیده است، دولت صفر! من سعی می‌کنم آنچه را که هفته گذشته اتفاق افتاد توضیح دهم؛ روز چهارشنبه یک کنفرانس مطبوعاتی توسط وزیر دفاع گالانت برگزار شد، روز بعد نتانیاهو با سخنان وی کاملاً مخالفت می‌کند و سپس گانتز بدون هماهنگی با نخست وزیر عازم آمریکا می‌شود و نتانیاهو همچنان با سفیر در واشنگتن علیه گانتز اقدام تلافی جویانه انجام می‌دهد. همه اینها ناهماهنگی کامل است.

لیبرمن با عصبانیت گفت: در دولت کار به جایی رسیده است که هر کس بر اساس ملاحظات خود عمل می‌کند. همه با هم استعفا کنید! اصلاً چگونه می‌توان در جنگ پیروز شد، علاوه بر این، اکنون جنگی نیست، جنگ خیلی وقت پیش تمام شده است، هر از چند گاهی به نوار برمی‌گردیم، یک قدم به جلو و دو قدم به عقب برمی‌داریم.

لیبرمن در پایان گفت: کابینه جنگ چگونه در مورد رفح صحبت می‌کند؟ هم نخست وزیر و هم وزیر دفاع می‌توانند در جشنواره قصه گویی ثبت نام کنند! آنچه در غزه اتفاق می‌افتد جنگ نیست، بمباران نیروی هوایی وجود ندارد. ما تاوان سنگینی می‌پردازیم زیرا دولت به وعده‌های خود به مردم عمل نمی‌کند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1081036

→ خواندن مطلب قبلی

موافقت اسرائیل با آتش بس شش هفته‌ای

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش 35 درصدی سکته قلبی از آغاز جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *