۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله به نتانیاهو در پی انتشار گزارش حادثه مرون

مقامات صهیونیستی در پی انتشار گزارش حادثه مرون به نتانیاهو حمله کردند و بار دیگر خواهان استعفای وی شدند.

لاپید، در واکنش به انتشار گزارش کمسیون تحقیق حادثه مرون، امروز چهارشنبه، گفت: اگر نتانیاهو یک شهروند عادی بود، امروز به جرم مرگ از روی سهل انگاری محاکمه می‌شد و به زندان می‌رفت.

وی افزود: بهانه‌ها و توضیحات نتانیاهو نمایش رقت انگیز بزدلی و فرار از مسئولیت بود. برای جلوگیری از فاجعه بعدی او باید استعفا کند.

Capture1 6

بنی گانتز رئیس اردوگاه دولتی و وزیر کابینه جنگ گفت که گزارش کمیته باید در تمام وزارتخانه های دولتی و ارگان‌های اضطراری مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد. ما نمی‌توانیم 45 کشته را به خانواده‌هایشان برگردانیم، اما می‌توانیم از چنین فجایعی در آینده جلوگیری کنیم. امروز قلب من با خانواده‌های کشته شدگان است.

میکی لوی عضو کنست و حزب ییش آتید نیز گفت: یک خط است که فاجعه کارمل، فاجعه میرون و فاجعه 7 اکتبر را به هم متصل می‌کند: نخست وزیر و وزرای او از مسئولیت خود در اداره امور کشور چشم پوشی می‌کنند و افزود: در واقع آنها همیشه نمی‌دانند، نمی‌شنوند و نمی‌بینند. انباشت اتفاقات مرگبار مستلزم استعفای فوری نتانیاهو از سمت وی و اعضای کابینه است.

یکی از اعضای حزب کارگر خواهان استعفای نتانیاهو شد و گفت که یک جمله از گزارش کمیته منعکس می‌شود: نتانیاهو مسئولیت شخصی دارد. دولت نتانیاهو می‌خواست روی بزرگترین فاجعه مدنی که در اینجا رخ داده، سرپوش بگذارد.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politi/2024-03-06/ty-article/0000018e-137c-d023-ad9f-37ff86250000

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش نهایی فاجعه مرون: نتانیاهو مقصر است

خواندن مطلب بعدی ←

روزنامه خریدی: مطالعه تورات کلید بقای یهودیان است نه خدمت سربازی!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *