۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نتانیاهو: محدودیتی برای اعراب در ماه رمضان برای حضور در مسجدالاقصی وجود ندارد

پنج روز مانده به آغاز ماه رمضان، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، عصر روز سه‌شنبه تصمیماتی را درباره محدودیت‌های عرب‌های اسرائیلی در ماه رمضان در مسجد الاقصی منتشر کرد.

uoouoe uouuuoeooe ouuoeouuoeu uoouuoeouu u uouoeo ou oo uoeuocu uououo 1

نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو، در ابتدای جلسه‌ای که به اقدامات لازم الاجرا در ماه رمضان مربوط می‌شد، گفت: ما تمام تلاش خود را برای تضمین آزادی عبادت در کوه معبد (مسجد الاقصی) انجام خواهیم داد و به مسلمانان برای ورود به مسجدالاقصی در رمضان با در نظر گرفتن الزامات امنیتی اجازه می‌دهیم.

نتانیاهو مدعی شد که اسرائیل از آزادی عبادت برای مردم از همه مذاهب در همه جای اسرائیل، به‌ویژه در کوه معبد (مسجد الاقصی) محافظت می‌کند و گفت: ماه رمضان برای مسلمانان مقدس است و حرمت آن امسال حفظ خواهد شد. همانطور که در سال‌های گذشته اینگونه بوده است.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده بود که فلسطینیان از کرانه باختری اشغالی از ورود به بیت المقدس برای اقامه نماز در ماه رمضان جلوگیری کنند. وی در واکنش به اعلامیه دفتر نخست وزیری گفت: تصمیم اجازه ورود به کوه معبد در ماه رمضان، مشابه سال‌های گذشته، برخلاف موضع پلیس و موضع من، نشان می‌دهد که نخست وزیر و کابینه جنگ فکر می‌کنند که در 7 اکتبر هیچ اتفاقی نیفتاده است. این تصمیم، شهروندان اسرائیل را به خطر می‌اندازد و ممکن است تصویری از پیروزی را برای حماس ایجاد کند.

پیش از این مقامات ارشد نهادهای امنیتی درباره شعله‌ور شدن ناآرامی در ماه رمضان در صورت اعمال محدودیت هشدار داده و گفته بودند که نباید محدودیت‌های غیر ضروری اعمال کرد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024_q1/Article-1cd887f4b5f0e81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

شکست مذاکرات آتش بس در قاهره

خواندن مطلب بعدی ←

جایزه ساپیر ادبیات اسرائیل به اوفرا اوفر اورن رسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *