۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رئیس شین بت، دستور تحقیقات درباره 7 اکتبر را صادر کرد

پس از ارتش اسرائیل و ناظر دولتی، شین بت نیز تحقیقات عملیاتی درباره 7 اکتبر را آغاز کرد.

رونن بار، رئیس سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شین بت)، دستور آغاز تحقیقات عملیاتی در ادارات و واحدهای مرتبط با حوادث هفتم اکتبر گذشته و آنچه پیش از آن بود، را صادر کرد.

شین بت به ارتش اشغالگر اسرائیل در انجام تحقیقات داخلی در مورد آنچه روی داده بود، پیوست و کمیته تحقیقات رسمی را تشکیل داد.

تارنمای وای نت که روز پنجشنبه آغاز تحقیقات را فاش کرد و به نقل از مقامات ناشناس شین بت نوشت: ممکن است تحقیقات هفته@ها و شاید ماه‌ها ادامه داشته باشد.

شین بت آغاز تحقیقات عملیاتی به موازات ادامه عملیات خود در نوار غزه و کرانه باختری را در حالی تایید کرد که احتمال تشدید اوضاع در ماه رمضان را پیش بینی می‌کند.

شین بت، آنچه را که در شب 7 اکتبر اتفاق افتاد، شبی که در آن، هشداری درباره عملیات احتمالی حماس دریافت شد و به عنوان «شروع یک جنگ» تشخیص داده نشد و همچنین موضوع سیم‌کارت‌های تلفن اسرائیل که به گفته دولت اسرائیل، حماس قبل از حمله از آن استفاده می‌کرد را بررسی خواهد کرد.

شب ششم و هفتم اکتبر، قبل از انجام عملیات، رایزنی‌های تلفنی اسرائیل با حضور هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر اسرائیل و دیگر ژنرال‌ها و رهبران ارتش انجام شد.

روزنامه عبری گزارش داد که شین بت در آن زمان متوجه شد که اتفاقی در حال رخ دادن است، رئیس شین بت به مقر سازمان رسید و تا شروع حمله در آنجا ماند. رایزنی‌ها بین نیمه شب تا پنج صبح انجام شد و شین بت تیم ویژه “تاکیلا” را در سپیده دم به منطقه نوار غزه فرستاد.

رونن بار و سایر مقامات اسرائیلی بعداً اعلام کردند که مسئولیت شکست را می‌پذیرند اما نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، از آن طفره رفت.

قانون اسرائیل به بازرس دولتی به او اختیارات گسترده‌ای برای بازرسی عملکرد سازمان ها و موسسات دولتی می دهد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/bk72000lp6

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش وزیران خریدی (ارتدوکس افراطی) به گزارش حادثه مرون

خواندن مطلب بعدی ←

مدافع اسپانیایی تیم مکابی تل آویو: در اسرائیل احساس ناامنی می‌کنید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *