۳۱ شهریور ۱۴۰۳

احتمال دستگیری و محاکمه گانتز در لندن

اورشلیم پست از احتمال تعقیب و دستگیری گانتز در لندن خبر داد.

اورشلیم پست روز جمعه اعلام کرد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، وزیر کابینه جنگ، بنی گانتز را برای تعقیب و دستگیری احتمالی در بریتانیا پس از اینکه اسرائیل در سفر به لندن از اعطای وضعیت نمایندگی رسمی به وی خودداری کرد، معرفی کرده است.

روزنامه جروزالم پست افزود: دفتر نتانیاهو، گانتز را در معرض تعقیب و دستگیری احتمالی در بریتانیا قرار داد.

این روزنامه ادامه داد: دولت اسرائیل به هیأت گانتز، وضعیت هیأت رسمی نداد و این بدان معنا بود که گانتز در معرض اتهامات جنایی احتمالی و دستگیری در خارج از کشور قرار گرفته است.

گانتز روز چهارشنبه به انگیس رفت و با ریشی سوناک نخست وزیر، دیوید کامرون وزیر خارجه و تیم بارو مشاور امنیت ملی دیدار کرد.

پیشتر رسانه‌‎های اسرائیلی اعلام کرده بودند، نتانیاهو که از سفر گانتز به انگلیس و پیش از آن به ایالات متحده آمریکا راضی نبود، به سفارتخانه‌های اسرائیل در واشنگتن و لندن دستور داد تا در این سفر همکاری و شرکت نکنند و آن را غیررسمی دانست.

اورشلیم پست نوشت: به دنبال تظاهرات روزافزون طرفداران فلسطینی در اروپا، انگلیس از وضعیت این دیدار می‌ترسید و در نتیجه به دنبال اعطای وضعیت رسمی به هیأت گانتز بود که در این صورت گانتز مصونیت ویژه‌ای از شکایت‌ها و دستگیری‌ها دریافت می‌کرد.

انگلیسی ها فکر می‌کردند که پس از جنگ، اسرائیل می‌خواهد امنیت وزیر کابینه را در سفر به خارج از کشور تامین کند، اما از سیاست داخلی نتانیاهو و گانتز اطلاعی نداشتند.

وی ادامه داد: انگلیس برای تهیه نامه درباره سفر هیأت رسمی به وزارت خارجه اسرائیل رفت و در ابتدا همکاری بین وزارت خارجه انگلیس و اسرائیل وجود داشت اما پس از چند ساعت ارتباط این وزارتخانه قطع شد و جزئیات سفر را به از وزارت خارجه اسرائیل بلکه از دفتر گانتز دریافت کرده است.

این روزنامه اسرائیلی افزود: انگلیسی‌ها غافلگیر شدند و چون نمی‌خواستند ریسک کنند، برای تکمیل مقدمات قانونی به سفارت انگلیس در اسرائیل رفتند.

وزارت خارجه اسرائیل تاکنون در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/benjamin-netanyahu/article-790909

→ خواندن مطلب قبلی

بیانیه ابوعبیده درباره ادامه جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

بازگشت تردیدآمیز ایرلاین‌های خارجی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *