حمایت دستگاه امنیتی اسرائیل از تسلیح ساکنان غزه

تشکیلات امنیتی اسرائیل از تسلیح فلسطینیان مخالف حماس در غزه حمایت می‌کند.

کانال 7 عبری، روز جمعه گزارش داد که عناصر تشکیلات امنیتی اسرائیل می‌خواهند فلسطینیان در نوار غزه را مسلح کنند. در حالی‌که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، با این امر مخالف است.

این خبرگزاری خاطر نشان کرد که مقامات نهاد امنیتی در گفت‌وگوهای محرمانه می‌گویند تا زمانی‌که از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه که توسط طرف‌های مسلح وارد غزه می‌شوند، هرج و مرج ادامه خواهد داشت، چه این کمک‌ها از طریق کامیون‌ها از زمین یا از طریق دریا وارد شود.

کانال 7 تصریح کرد که گروه‌های مسلحی که مقامات اسرائیلی درباره آنها صحبت می‌کنند، ساکنان نوار غزه هستند که از جنبش حماس حمایت نمی‌کنند و انتظار می‌رود که بخشی از راه‌ حل در آنچه اسرائیل فردای جنگ در نوار غزه می‌خواند، باشند.

نهاد امنیتی اسرائیل تاکید می‌کند که هرکس توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه را کنترل کند، در واقع نوار را کنترل خواهد کرد.  با این حال، موضوع شناسایی این شبه‌نظامیان هنوز از دیدگاه اسرائیل حل نشده است، اما آنچه مسلم است این است که آنها از حماس نخواهند بود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که آنها نمی‌توانند اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین باشند.

بر این اساس، هنوز مشخص نیست این احزابی که دولت اسرائیل درباره آنها صحبت می‌کند چه کسانی هستند و نتانیاهو مانع تصمیم گیری در این مورد می‌شود.

در ادامه گزارش آمده است که رهبران سطح امنیتی اخیراً در مورد کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه و لزوم دور نگه داشتن آنها از حماس بحث و گفتگو کرده‌اند و در این گفت‌وگوها درباره مناطق بشردوستانه که قرار است در جنوب غزه ایجاد شود، صحبت شده است. طرحی که چند هفته پیش ارتش اسرائیل در سطح سیاسی آن را مطرح کرد، درست زمانی که تصمیمی برای تخلیه 1.4 میلیون فلسطینی ساکن رفح گرفته شد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/631410

→ خواندن مطلب قبلی

امتناع سارا نتانیاهو از ملاقات با مادران ربوده‌شدگان

خواندن مطلب بعدی ←

لغو سخنرانی نویسنده اسرائیلی در دانشگاه‌های لهستان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *