لغو سخنرانی نویسنده اسرائیلی در دانشگاه‌های لهستان

دانشگاه ورشو و دانشگاه کوپرنیک در لهستان سخنرانی یک نویسنده اسرائیلی را به دلیل حمایت وی از جنگ با حماس لغو کردند.

Yaakov Schechter نویسنده مشهور روسی تبار است که حدود 30 کتاب منتشر کرده است. برخی از کتاب‌های او به داستان‌های حسیدی و یهودیت لهستانی می‌پردازد، بنابراین دو کتاب او توسط انتشاراتی در ورشو به لهستانی ترجمه شد و با موفقیت فروخته شد.

ناشر کتاب گاهی یک تور سخنرانی برای این نویسنده در لهستان ترتیب می‌دهد، گاهی او در دانشگاه‌ها سخنرانی و با خوانندگان ملاقات می‌کند.

او این هفته نیز به لهستان دعوت شد، اما این بار دانشجویان دانشگاه کوپرنیک در شهر تورون با بررسی صفحه فیس بوک وی متوجه شدند که او از جنگ علیه مردم غزه حمایت می‌کند، با نوشتن نامه اعتراضی به رئیس دانشگاه خاطرنشان کردند که او یک فاشیست و نژادپرست است. سخنرانی در دانشگاه به بهانه سیاسی شدن لغو شد. امروز هم همین اتفاق در دانشگاه ورشو افتاد و سخنرانی او در دانشگاه ورشو نیز لغو شد.

دکتر یاکوف لیونا، سفیر اسرائیل در لهستان، در واکنش به این تصمیم گفت: یک اتفاق بد در جامعه دانشگاهی لهستان در حال رخ دادن است. دانشگاه کوپرنیک در تورون و دانشگاه ورشو، جلسات این هفته با نویسنده اسرائیلی، شچتر، را به دلیل وضعیت اسرائیل لغو کردند. شچتر، اغلب برای لهستانی‌هایی که می‌خواهند درباره یهودیت بیاموزند سخنرانی می‌کند. عناصر یهودی ستیز در دانشگاه نمی‌توانند تماس با دولت اسرائیل را وتو کنند.

ژاکوب شچتر پاسخ داد: تعجب می‌کنم اما ناامید نیستم.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/entertainment/article/rko5v00vp6

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت دستگاه امنیتی اسرائیل از تسلیح ساکنان غزه

خواندن مطلب بعدی ←

تقسیم باریکه غزه با احداث جاده «دالان نترز»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *