۳۱ شهریور ۱۴۰۳

100 مورد انتقال بی سروصدای سلاح آمریکایی به اسرائیل

کانال 9 اسرائیل: در طول جنگ، ایالات متحده، بی‌سروصدا و بدون هیاهو، بیش از 100 مورد انتقال سلاح به اسرائیل داشته است.

از زمان شروع جنگ غزه، آمریکا، ده‌ها هزار سلاح از جمله بمب و مهمات هدایت شونده دقیق به اسرائیل فرستاده است. در بیشتر موارد، واشنگتن هنگام تحویل کالا از سازوکارهایی استفاده می‌کرد که میزان حمایت نظامی این کشور از اسرائیل را نشان ندهد.

طبق گزارش کانال 9 اسرائیل، در مجموع، دولت آمریکا، بیش از 100 مورد انتقال سلاح و تجهیزات نظامی جداگانه به اسرائیل انجام داده است، اما به طور رسمی تنها دو مورد از آنها را که در فروش‌های بزرگ بین المللی انجام شده، به کنگره اطلاع داده و در هر دو مورد، دولت از یک قانون اضطراری برای اجتناب از روند بررسی استفاده کرده است. به گزارش واشنگتن پست از منابع ناشناس، مقامات آمریکایی اخیرا این موضوع را در یک نشست محرمانه به کنگره گزارش کرده‌اند.

سایر انتقال تسلیحات به اسرائیل نیز با استفاده از سازوکارهای عمومی کمتری که در اختیار کاخ سفید قرار داشت، تصویب شد. به گفته مقامات فعلی و سابق ایالات متحده، اینها شامل جابه‌جایی سلاح‌های نظامی از انبارهای ایالات متحده، تسریع محموله‌های تأیید شده قبلی و ارسال تسلیحات در مقادیر کمتر از حداقل مقدار معینی است که دولت را ملزم به اطلاع کنگره می‌کند.

جرمی کونیندیک، مقام سابق دولت بایدن در گفتگو با واشنگتن پست گفت که تعداد فوق العاده فروش در مدت زمان نسبتاً کوتاه، نشان می‌دهد که اسرائیل نمی‌تواند بدون این سطح از حمایت آمریکا به عملیات خود علیه حماس در نوار غزه ادامه دهد.

مت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به خبر واشنگتن پست گفت که این ادعاها صحت ندارد.

با این حال، همانطور که این نشریه اشاره می‌کند، از ماه اکتبر، ایالات متحده حداقل 23 هزار سلاح با سیستم‌های هدایت با دقت بالا، از جمله موشک‌های هلفایر، هواپیماهای بدون سرنشین و کیت‌های هدایت بمب اصلاح شده JDAM-ER را به اسرائیل عرضه کرده است. همچنین موشک‌های سامانه گنبد آهنین و حدود 58 هزار گلوله توپ 155 میلی متری به اسرائیل منتقل شد.

این روزنامه نوشت: مشارکت عمیق نظامی ایالات متحده با اسرائیل که سالانه بیش از 3 میلیارد دلار کمک نظامی از واشنگتن دریافت می‌کند، امکان افزایش تسلیحات پس از 7 اکتبر را فراهم کرد.

به گفته نمایندگان وزارت خارجه که نامشان فاش نشده است، ایالات متحده در حال حاضر بیش از 600 درخواست برای تامین تسلیحات به اسرائیل به ارزش 23 میلیارد دلار را بررسی می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/69189

→ خواندن مطلب قبلی

سازمان معلمان از اعمال تحریم خبر داد

خواندن مطلب بعدی ←

امتناع سارا نتانیاهو از ملاقات با مادران ربوده‌شدگان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *