۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نه بزرگ دانشگاه بن گورین به تفکیک جنسیتی خریدی‌ها

هیئت علمی دانشگاه بن گورین روز دوشنبه با طرح پردیس جدید به صورت تفکیک جنسیتی برای آسایش بیشتر جامعه مذهبی اسرائیل مخالفت کرد.

یهودی مذهبی

این پیشنهاد که با هدف ایجاد یک محیط آموزشی برای یک جمعیت‌ حداقلی (خریدی) درخواست شده بود، با مخالفت‌های شدیدی مواجه شد که نشان‌دهنده پیچیدگی‌های ادغام افراد مذهبی افراطی در جامعه غالب اسرائیل است.

گروه تصمیم‌گیر دانشگاه، متشکل از اساتید ارشد منتخب هیات علمی، نماینده دولت می‌باشد که اکثریت این طرح را رد کردند.

این تصمیم پس از یک بحث جنجالی و طولانی گرفته شد که دیدگاه‌های متفاوت در جامعه دانشگاهی در مورد چگونگی رسیدگی به نیازهای آموزشی یهودیان مذهبی را نمایش داد.

این توسعه به دنبال یک فراخوان ملی برای پیشنهادات توسط شورای آموزش عالی، به دنبال ایجاد پردیس‌های مجزای جنسیتی در سراسر اسرائیل است.

این ابتکار بخشی از تلاش گسترده‌ برای ترویج آموزش عالی در میان گروه‌های به حاشیه رانده شده از جمله اسرائیلی‌های عرب، اسرائیلی‌های اتیوپیایی، و جامعه مذهبی‌های تندرو است.

با این حال، مفهوم تفکیک جنسیتی نگرانی‌هایی را در مورد تبعیض بالقوه و تأثیر بر اخلاق فضای عمومی ایجاد کرده است، که دانشگاه جزء جدایی ناپذیر آن است.

مخالفان استدلال می‌کنند که بدون تفکیک جنسیتی، جامعه مذهبی به اجتناب از شرکت در آموزش عالی ادامه خواهد داد و در نتیجه آنها از نظر علمی و اقتصادی فلج و سربار جامعه خواهند شد و شکاف‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

شورای آموزش عالی، با تکیه بر اطلاعات جمع آوری شده و تجربیات خود، معتقد است که نیازهای منحصر به فرد جامعه مذهبی، مستلزم ایجاد چارچوب‌های تخصصی است.

در صورت تحقق طرح، پردیس پیشنهادی در منطقه نگو به جوامع مذهبی در شهرهایی مانند : بئرشوع، افاکیم، نتیوت، موشاو تیفراک و اراد خدمت می‌کرد.

این طرح تشویق دانشجویان مذهبی به دنبال مدارج علمی و در نهایت ادغام در نیروی کار با ارائه کلاس‌های جدا از جنسیت بود؛ اگرچه اعضای هیئت علمی هر دو جنس به دانشجویان جنس مخالف آموزش می‌دادند.

عقب نشینی دانشگاه‌ها از تصمیمات خود به بحث‌های حقوقی منجر شده است.

اعلامیه دانشگاه بن گوریون مبنی بر پیشنهاد موفقیت آمیز خود در سپتامبر گذشته، اکنون تحت الشعاع تصمیم اخیر مجلس سنا قرار گرفته است و چندین سوال حیاتی را ایجاد کرده است.

این اتفاق پیامدهای حقوقی و قراردادی به جهت پس گرفتن پیشنهاد برای دانشگاه خواهد داشت.

به طور عمده، این وضعیت در مورد نقش جامعه خریدی در آموزش و جامعه اسرائیل تاکید می‌کند، و این موضوع را به چالش می کشد که آیا تعهد واقعی به فراگیری وجود دارد یا صرفاً سخنی بدون اقدام اساسی. خواهد بود.

شورای آموزش عالی اعلام کرد در حال حاضر در حال ارزیابی پیامدهای تصمیم دانشگاه هستیم که یک لحظه مهم در گفتمان جاری در مورد آموزش و تنوع در جامعه اسرائیل است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-791415

→ خواندن مطلب قبلی

اتوبوس‌های اجاره‌ای از جیب مردم برای عروسی نوه خاخام ارشد

خواندن مطلب بعدی ←

تعلیق یک استاد دانشگاه به دلیل اضهارات ضد صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *