۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وعده نتانیاهو به احزاب خریدی کابینه

نتانیاهو، در تلاش برای حل بحران و تثبیت ائتلاف در پشت صحنه به کار خود ادامه می‌دهد.

در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر رد بودجه ائتلاف از سوی دیوان عالی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پیامی که به جناح‌های خریدی (ارتدوکس افراطی) ارسال کرد، به آنها اطمینان داد که اگر دیوان عالی تصمیم به رد بودجه آنها بگیرد یقینا دولت به آنها غرامت خواهد پرداخت.

طبق گزارش شبکه 12، انتظار می‌رود غرامت وعده داده شده از طریق افزایش کمک هزینه‌های رفاهی در بودجه دولتی انجام شود. در این روند، نتانیاهو، احزاب خریدی را تشویق می‌کند تا هرچه سریع‌تر به تفاهم برسند. شبکه 12 نوشت: در صورت حذف بودجه احزاب خریدی، آنها بهانه‌ای برای ماندن در دولت ندارند.

طبق برآوردها ممکن است همه اینها به تعویق بیفتد و پیش بینی می‌شود که مشاور حقوقی دولت، گالی بهار میاراف، با درخواست ائتلاف برای به تعویق انداختن دفاع از بودجه تا 3 ماه دیگر موافقت کند.

حدود یک هفته پیش، دیوان عالی به دولت دستور داد تا ظرف سه هفته آینده، توضیح دهد که روند ارائه بودجه پیشنهادی چگونه است. درخواست‌کنندگان در پی آن بودند که دولت را وادار کنند تا تمام اسناد لازم برای شفافیت بودجه اصلاح شده را به کنست ارائه کند.

به گفته درخواست کنندگان، هفته گذشته، اعضای کنست متوجه شدند که در واقع بخش بزرگی از ذخایر بودجه دولتی نه تنها برای موارد ضروری و اضطراری در نظر گرفته نشده، بلکه به عنوان «انباشت و ذخیره» به منظور انتقال آنها به عنوان بودجه اضافی ائتلاف در نظر گرفته شده است.

کمیته مالی چهار روز پیش لایحه بودجه اضافی سال 2024 را برای قرائت دوم و سوم تصویب کرد. بر اساس این لایحه، سقف هزینه‌های دولت برای سال 2024 حدود 584.1 میلیارد شکل خواهد بود که 14.55 درصد نسبت به سال 2023 افزایش داشته است.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-money

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی: حامیان نتانیاهو خواهان انتخابات زودهنگام هستند

خواندن مطلب بعدی ←

استعفای رئیس ستاد ربوده‌شدگان در اعتراض به عملکرد دولت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *