۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات هزاران نفری در اعتراض به نابرابری در انجام خدمت سربازی

هزاران نفر در اعتراض نابرابری در انجام خدمت سربازی در تل آویو تظاهرات کردند.

هزاران نفر عصر روز پنجشنبه، در تل آویو به منظور برابری در انجام خدمت سربازی و سربازگیری از خریدی‌ها (ارتدوکس افراطی) در ارتش اسرائیل تظاهرات کردند. این تظاهرات را گروه «برادران اسلحه» که یک سازمان اعتراضی است، سازماندهی کرده بود.

در جریان تظاهرات علیه اصلاحات قانونی، این تظاهرات همزمان با اعتراض در خیابان کاپلو برای آزادی ربوده‌شدگان برگزار می‌شود.

پلیس با اعلام اینکه تظاهرات در ماه رمضان با فعالیت منظم نیروهای امنیتی تداخل دارد، اعلام کرد: ما امنیت حوادث را تامین می‌کنیم، اما هرگونه اغتشاش از سوی شهروندان، نیرویهای پلیس را به سمت خود هدایت کند و این به امنیت آسیب می‌رساند.

یاییر لاپید، رهبر مخالفان با شرکت در تظاهرات گفت: ما به اینجا آمدیم تا بگوییم همه باید بسیج شوند. اسرائیل نیاز به بسیج همگانی دارد. چیزی به نام وحدت بدون برابری اجتماعی وجود ندارد. ما با هم پیروز خواهیم شد.

تقاضا برای برابری در انجام خدمت سربازی پس از انقضای قانون خدمت اجباری فعلی مطرح شد و در قانون جدید خدمت اجباری، بار نظامی بر دوش نیروهای ذخیره که بیشتر آنها به بخش خریدی تعلق ندارند، انداخته شد.

چند روز پیش اعلام شد که طرح جدیدی برای ترسیم خدمت سربازی اجباری خریدی‌ها طی دو هفته آینده به دولت ارائه می‌شود که شامل سه مولفه است: تمدید تصمیم موجود دولت که مانع از سربازی اجباری خریدی‌ها تا ژوئن می‌شود؛ تهیه یک طرح کلی جدید، بدون جزئیات خاص؛ و یک پیشنهاد برای یک برنامه قانونی جدید، که زمان‌های انتقال طرح کلی پیش نویس را به تفصیل شرح می‌دهد.

مشاور حقوقی دولت، گالی میارا بهاروف، ادعا کرد که از اول آوریل 2024، هیچ مبنای قانونی برای اجتناب عمومی دولت از استخدام اعضای یشیوا وجود ندارد.

یوآو گالانت وزیر دفاع در بیانیه‌ای ویژه مدعی شد که بدون رضایت کل ائتلاف، قانون خدمت وظیفه را ارائه نمی‌کنم.

در آغاز هفته، خاخام اسحاق یوسف در درس هفتگی خود به قانون خدمت سربازی و جنجال‌هایی که به وجود آورده بود اشاره کرد. او گفت: آیا ما را مجبور خواهند کرد که به ارتش برویم؟ همه ما به خارج از کشور خواهیم رفت.

هفته گذشته، تظاهرکنندگان افراطی ارتدوکس  متعلق به جناح اورشلیم، بزرگراه 4 را در هر دو جهت، در نزدیکی تقاطع Givat Shmuel، در اعتراض به قصد جذب دانشجویان یشیوا مسدود کردند.

تظاهرکنندگان تابلوهایی را تکان دادند که روی آن نوشته شده بود «استالین اینجاست» و «مردم اسرائیل بدون تورات وجود نخواهد داشت». پلیس ادعا کرد که تظاهرکنندگان آنها را نازی خطاب کردند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/internal/b7649-903976573/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش 60 درصدی مبتلایان به اختلال پس از سانحه

خواندن مطلب بعدی ←

شب سخت فوتبال اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *