۳۰ شهریور ۱۴۰۳

چاک شومر، سناتور ارشد یهودی کنگره آمریکا، نتانیاهو را مانع صلح جهانی خواند

چاک شومر: نتانیاهو مانع بزرگی برای صلح است، باید در اسرائیل انتخابات برگزار شود.

Capture 72
دیدار چاک شومر و گانتز

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، خواستار برگزاری انتخاباتی در اسرائیل برای جایگزینی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو شد. شومر نتانیاهو را یکی از چهار مانع اصلی برای دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه معرفی کرد.

شومر روز پنجشنبه، در سخنانی از صحن سنا هشدار داد که اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، ایالات متحده باید نقش فعال‌تری برای دستیابی به صلح بلندمدت ایفا کند.

سناتور یهودی دموکرات نیویورک ضمن انتقاد از نتانیاهو، گفت: نتانیاهو، کابینه راست افراطی اسرائیل، حماس و محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطین؛ اینها چهار مانع برای صلح هستند و اگر نتوانیم بر آنها غلبه کنیم، اسرائیل، کرانه باختری و غزه در همان وضعیت خشونت آمیزی که در 75 سال گذشته تجربه کرده‌اند گرفتار خواهند شد.

شومر با متهم کردن نخست‌وزیر اسرائیل به ارجح دانستن بقای سیاسی خود به مصالح اسرائیل، افزود که اگر نتانیاهو و ائتلاف به سیاست‌های خطرناک و تحریک‌آمیز خود ادامه دهد، آمریکا باید از اهرم خود برای متقاعد کردن او جهت تغییر مسیر استفاده کند.

رهبر اکثریت سنا افزود: اکنون که بسیاری از اسرائیلی‌ها اعتماد خود را به چشم‌انداز و عملکرد دولت خود از دست داده‌اند، انتخابات جدید تنها راه برای یک فرآیند تصمیم‌گیری سالم و باز در مورد آینده اسرائیل است.

این سناتور با بیان اینکه دولت غیرنظامی فلسطین تنها راه حل واقعی است، گفت، اگر دولت اسرائیل به حرکت به سمت یک کشور واحد که کاملاً تحت کنترل آن است ادامه دهد، حمایت جهانی از اسرائیل بدتر خواهد شد.

شومر تشکیل یک کشور غیرنظامی فلسطینی را تنها راه حل واقعی دانست و افزود همه طرف‌ها باید تفکر «از رودخانه تا دریا» را رد کنند.

شومر تصریح کرد: به عنوان بالاترین مقام منتخب یهودی در دولت آمریکا و به عنوان یک مدافع سرسخت اسرائیل، امروز به صراحت می‌گویم: این یک اشتباه بزرگ برای اسرائیل، برای فلسطینی‌ها، برای منطقه و برای جهان است. تنها راه حل واقعی و پایدار برای این مناقشه چند دهه‌ای، راه حل دو کشوری با مذاکره است.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-791998

→ خواندن مطلب قبلی

شب سخت فوتبال اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش سران صهیونیست به اظهارات جنجالی شومر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *