۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران بودجه در وزارت کشاورزی

کاهش بودجه وزرات کشاورزی، امنیت غذایی اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند.

آمیت یافراح، رئیس انجمن کشاورزان اسرائیل و دبیر کل جنبش موشاویم، با توجه به کاهش مبلغ 266 میلیون شکلی که از بودجه سال 2024 در وزارت کشاورزی اعمال می‌شود، به The Talk گفت: کاهش شدید بودجه وزارت کشاورزی غارتگرانه و مخرب است. پیامدهای کاهش بودجه مشخص است؛ تضعیف مناطق کشاورزی تا تعطیلی مزارع خانوادگی.

انتظار می‌رود که وزارت کشاورزی در سال 2024 کاهش شدید بودجه 266 میلیون شکلی را در همه بخش‌ها اعمال کند. در رابطه با کاهش برنامه‌ریزی شده در وزارتخانه‌های دولتی، این یکی از بالاترین و شدیدترین کاهش‌ها است.

وزارت کشاورزی که اخیراً با چالش‌های جنگ در جبهه‌های شمالی و جنوبی مواجه شده است، باید با چالش دیگری نیز روبرو شود: افزایش حجم تولیدات داخلی مواد غذایی تازه، تقویت تاب‌آوری کشاورزی و صنایع غذایی اسرائیل و در عین حال کاهش مشاغل در تحقیقات و آموزش کشاورزی، کاهش عمده در منابع و زیرساخت‌های تحقیقاتی وزارت کشاورزی.

رئیس انجمن کشاورزان گفت: دقیقا در روزهایی که کشاورزی اسرائیل در سخت‌ترین دوران خود قرار دارد، دولت اسرائیل آسیب رساندن به کشاورزی و کاهش بودجه را انتخاب می‌کند. دولت اسرائیل باید با افزایش بودجه، از کشاورزی و تولید محلی حمایت کند. این رسالت ملی دولت است، نه خرد و نابود کردن آن.

اورن لاوی، مدیر کل وزارت کشاورزی نیز اظهار داشت: بسیار مایه تاسف است، این گواهی فقر مردم است. نباید اینطور کار کند. این یک دولت است نه یک تجارت خصوصی، به نظر انتقام از کشاورزان است. من دیگر حاضر نیستم سکوت کنم.

انتظار می‌رود دردناک‌ترین کاهش در اداره تحقیقات کشاورزی (موسسه آتشفشانی) و بودجه تحقیق و توسعه کشاورزی منطقه‌ای باشد. کاهش پیش بینی شده در بودجه، در واقع یک ضربه مرگبار برای آن است.

 

لینک خبر: https://www.davar1.co.il/495765

→ خواندن مطلب قبلی

7 اکتبر، یادمان فضاحت رژیم

خواندن مطلب بعدی ←

فرایند گسترده جذب نیرو در ارتش

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *