۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رد درخواست نمره قبولی برای سربازان ذخیره

درخواست اعطای نمره قبولی به دانشجویان سرباز ذخیره رد شد.

روسای دانشگاه‌های مطرح اسرائیل نامه‌ای به کمیته آموزش کنست ارسال کردند و از آن‌ها خواستند که مفاد قانون پیشنهادی برای کمک به سربازان ذخیره را تغییر دهند، این قانون استقلال علمی دانشگاه‌ها را نقض می‌کند.

براساس این قانون پیشنهادی، دانشگاه‌ها موظفند تا به تعداد معینی از سربازان ذخیره که از جبهه بازمی‌گردند نمرات قبولی اعطا کنند. این قانون مزایای خاص دیگری را نیز در بر می‌گیرد از جمله کمک‌های مالی که به مدت و نوع خدمت نیرو بستگی دارد و مزایای بیشتر نصیب کسانی می‌شود که بیشترین خدمت را در واحدهای رزمی داشته‌اند. این قانون که اولین قرائت خود را در کمیسیون آموزش به تصویب رساند، قرار است روز سه‌شنبه مجددا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انجمن روسای دانشگاه در این نامه تصریح کردند: معنای این تصویب این است که کنست به جای دانشگاه‌ها تعیین می‌کند تا یک دانشجو برای دریافت یک مدرک علمی چه چیزی را باید مطالعه کند. این قانون تصدی و اقتدار دانشگاه‌ها را زیر پا می‌گذارد.

اگر این قانون تصویب شود و هر دانشجویی که بدون رعایت استانداردهای دانشگاهی مدرک دانشگاهی را که به برکت کنست اعطا شده است، دریافت کند خود را در وضعیت نامساعدی می‌یابد.

روسای دانشگاه نوشتند که این پیشنهاد، نقض استقلال دانشگاه‌های اسرائیل است که منجر به آسیب مهلکی در کیفیت سیستم می‌شود. بنابراین، ما اعلام می‌کنیم که دانشگاه به طور مستقل و مسئولانه به فعالیت خود ادامه خواهند داد و قانون تصویب شده را رعایت نمی‌کنند.

آن‌ها در نامه خاطرنشان کردند که مؤسسات آموزشی طرح‌های مختلفی را برای مساعدت سربازان ذخیره دانشجو ارائه کردند از جمله کمک هزینه، تدریس خصوصی، حمایت از سلامت روان، برنامه امتحانات آسان که این اقدامات به طور مستقل به اجرا درآمده است.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/universities

→ خواندن مطلب قبلی

حمله آریه دری به لیبرمن

خواندن مطلب بعدی ←

7 اکتبر، یادمان فضاحت رژیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *