۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ورشکستگی مؤسسه بیمه ملی اسرائیل پیش از موعد مقرر

 گزارش نگران کننده موسسه بیمه ملی به کمیته مالی: هشت سال زودتر از موعد مقرر، بیمه ورشکست خواهد شد.

موسسه بیمه ملی گزارشی را در کمیته مالی منتشر کرد و در آن مدعی شد که این مؤسسه، در سال 2036، یعنی هشت سال قبل از تاریخ پیش‌بینی شده قبلی، 2044، ورشکست خواهد شد و طبق قانون نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند.

به عنوان بخشی از قانون بیمه ملی، اکچوئری سازمان (مدیریت محاسبات) باید هر سه سال یک بار گزارشی حاوی پیش‌بینی و انتظار پرداخت‌ها و کمک‌های مالی را به ساکنان اسرائیل مطابق با قانون و توانایی انجام تعهدات و حقوق مقرر در قانون ارائه کند. گزارش منتشر شده این روزها برای پایان سال 2022 تنظیم شده است و بنا به درخواست وزیر کار، یوآو بن زور، گزارش باید به روز شود و شامل پارامترهای متغیر پس از جنگ باشد تا تصویر دقیق‌تری مطابق با آن به دست آید.

طبق گزارش موجود که بر اساس توزیع درآمد حاصل از کار، افزایش واقعی دستمزدها، نرخ پرداخت کنندگان حق بیمه، پیش بینی نرخ سودی که بیمه ملی از سرمایه گذاری‌های دولت در اوراق بهادار دریافت می‌کند، مشخص شد که از سال 2023، پرداخت‌ها بیشتر از دریافتی‌ها باشد و باید بخشی از پرداخت از صندوق اخذ شود.

انتظار می‌رود از سال 2030، بیمه ملی مجبور شود بخشی از صندوق را پیش از موعد بازخرید کند و از این مبالغ که میلیاردها شکل تخمین زده می‌شود، برای تکمیل تعهدات پرداخت کامل خود استفاده کند.

در سال 2036، انتظار می‌رود که این صندوق خالی شود و بدون بودجه اضافی یا بازگرداندن وجوه به خزانه دولت، بیمه ملی نمی‌تواند طبق قانون تعهدات خود را به طور کامل به ساکنان اسرائیل پرداخت کند.

بر اساس این پیش بینی، در سال 2023، بیمه ملی در مجموع حدود 118 میلیارد شکل مزایایی را پرداخت خواهد کرد که شامل: مزایای از کار افتادگی، مزایای زایمان، بیکاری، مزایای سالمندان، دفن، بقایای و غیره و مانده صندوق در پایان سال جاری تقریباً 245 میلیارد شکل خواهد بود. به نظر می‌رسد که سطح پوشش کل برای سال 2023، 2.09 خواهد بود.

همانطور که گفته شد، این پیش بینی، هزینه‌های جنگ را که به دو حوزه اصلی تقسیم می‌شود، در بر نداشت.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/business/article/15430934

→ خواندن مطلب قبلی

لشکر موش‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

ممنوعیت سفر به دوحه برای مذاکرات در شبات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *