۳۰ شهریور ۱۴۰۳

استفاده اسرائیل از حیوانات برای جاسوسی

خبرگزاری والا به نقل از رسانه‌های فلسطینی گزارش داد که رژیم صهیونیستی از حیوانات برای جاسوسی علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

روزنامه عبری والا نوشت: یکی از ساکنان یک روستا در تشکیلات خودگردان فلسطین ادعا می‌کند که اسرائیل گلّه‌ای گاو دارد که برای جاسوسی استخدام و آموزش دیده‌اند و او یکی از این گاوها را در حال جاسوسی از او و دوستانش دیده است.

پیشتر موساد به جاسوسی با عقاب، کبوتر، موش و کوسه متهم شده بودند.

روزنامه الحیات، رسانه رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در گزارشی جدید این اخبار را فاش کرد. این روزنامه نوشت: اسرائیل به طور مخفیانه این گاوها را برای جاسوسی از فلسطینیان آموزش داده است.

جروزالم پست در گزارش سال گذشته خود نوشت که اینها گاوهایی هستند که آموزش دیده‌اند. به گردن هر گاو یک مدال با یک دستگاه شنود و ضبط و گاهی اوقات دوربین آویزان شده است تا همه جزئیات در شهرهای مورد نظر را دنبال کنند.

این رسانه همچنین مدعی شد که شهرک نشینان، گله‌های خوک‌های وحشی را رها می‌کنند تا راهی برای از بین بردن تمام محصولات فلسطینی باشد. این ادعا ابتدا در ژانویه 2023 منتشر شد، اما هفته گذشته مجدداً در رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های انگلیسی منتشر شد و روزنامه دیلی استار اشاره کرد که اسرائیل یک گله گاو را برای جاسوسی به روستای خربات یانون آورده است.

اسرائیل سابقه حیوانات جاسوس را دارد

این اولین بار نیست که اسرائیل از حیوانات علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند. در ژوئیه 2008، خبرگزاری فلسطینی الحیات گزارش داد که شهرک نشینان در حال رهاسازی گونه‌ای از موش‌های بزرگ مقاوم به سم در شهر قدیمی اورشلیم بودند. این روزنامه می‌نویسد: شهرک نشینان اسرائیلی صندوق‌هایی پر از موش آوردند و در محله‌های عرب نشین شهر قدیمی رها کردند؛ با افزایش تعداد موش‌ها، بیماری‌های عفونی فراوان شد. تلاش‌های ساکنان برای مقابله با این بیماری همه‌گیر شکست خورده است، به‌ویژه که گربه‌ها از دست این موش‌های بزرگ جثه و وحشی فرار می‌کنند.

تمام تلاش‌های متعارف برای کشتن آنها شکست خورده است زیرا به نظر می‌رسید آنها در برابر سم مصون هستند و در فاضلاب تولید مثل می‌کنند. اورشلیم شرقی نه تنها با خطرات اشغالگری اسرائیل، بلکه با حمله موش‌ها نیز مواجه شد.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3650830

→ خواندن مطلب قبلی

تایید رهبر خریدی لیتوانی برای حضور خریدی‌ها در ارتش

خواندن مطلب بعدی ←

شکست دولت اسرائیل در واردات کارگر خارجی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *