۳۱ شهریور ۱۴۰۳

حمله اسموتریچ به رئیس ستاد کل ارتش

اسموتریچ: رئیس ستاد کل، بزرگترین بلای تاریخ اسرائیل را برای ما به ارمغان آورد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، عصر روز یکشنبه، در مصاحبه با شبکه 12 عبری به رئیس ستاد کل ارتش حمله کرد و گفت: ستاد کل ارتش اسرائیل، بزرگترین فاجعه تاریخ را رقم زد. وی همچنین با اشاره به مذاکرات برای توافق برای آزادی گروگان‌ها گفت: ما توافق قبلی را پذیرفتیم زیرا حماس در مضیقه شدیدی قرار داشت.

از وزیر در مصاحبه‌ای پرسیده شد که آیا پیشنهاد می‌کند هیأت اسرائیلی برای مذاکره درباره ربوده‌شدگان اعزام نشود، پاسخ داد: من فکر می‌کنم چیزی که ربوده‌شدگان را سریع‌تر به خانه می‌آورد، قطع مذاکرات و افزایش عملیات نظامی به صورت فشرده و ورود به رفح است.

اسموتریچ افزود: ما باید دو ماه پیش وارد رفح می‌شدیم. هیچ بحثی در مورد بازگرداندن ربوده‌شدگان وجود ندارد، بحث این است که چگونه این کار را انجام دهیم. امروز هیچ پیشنهادی روی میز نیست. اسرائیل باید مواضع سختی در این باره داشته باشد.

اسموتریچ در مورد دور جدید انتصابات در ارتش گفت: اگر افراد، چند ماه سر کار بمانند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. انتصابات جدید در روند تحقیقات مشکل ایجاد می‌کند. این ستاد کل که در 7 اکتبر به طور کامل شکست خورد، بزرگترین بلاهای تاریخ کشور را بر سر ما آورد. این شکست، دیرینه است، رئیس ستاد، نه ارتش اسرائیل را برای نسل آینده شکل خواهد داد و نه فرماندهان را تعیین می‌کند؛ به آنها اعتماد نکنید. ما در حال حاضر به طور مطلق از آنها برای پیروزی در جنگ حمایت می‌کنیم و نه چیز دیگری.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024_

→ خواندن مطلب قبلی

پوریم خطرناک

خواندن مطلب بعدی ←

خالی شدن شهرک‌های واقع در اراضی شمالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *