۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شکست دولت اسرائیل در واردات کارگر خارجی

بانک اسرائیل: دولت در آوردن کارگران خارجی شکست خورده است، هیچ راه حل فوری جز کارگران فلسطینی‌ وجود ندارد.

گزارشی که توسط بانک اسرائیل منتشر شده است، تلاش‌های ناموفق دولت برای جبران کمبود کارگران فلسطینی از طریق کارگران خارجی را نشان می‌دهد.

بانک اسرائیل در بخشی از گزارش خود می‌نویسد: برای بازه زمانی فوری، هیچ راه حل گسترده‌ای برای جبران کمبود کارگران در بخش‌های ساختمانی و کشاورزی به جز کارگران فلسطینی وجود ندارد که ورود آنها توسط دولت تایید نشده است.

به گفته منابع صنعت ساختمان، ممنوعیت ورود کارگران فلسطینی از ابتدای جنگ، فرصتی را برای دولت ایجاد کرد تا وابستگی خود را به آنها قطع کند. این یک تصمیم استراتژیک دولتی است که برای سال‌های آینده بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد، اما تا کنون، تلاش برای جایگزینی کارگران فلسطینی با کارگران خارجی ناموفق بوده است.

سازندگان انجمن کشور که اعضای آن از کمبود کارگران فلسطینی رنج می‌برند، از دولت خواستند که راهی برای جبران کمبود کارگر بیابد.

به گفته محققان بانک اسرائیل، قبل از شروع جنگ، کارگران فلسطینی حدود یک سوم کارگرانی را تشکیل می‌دادند که در بخش‌های ساختمانی و کشاورزی مشغول به کار بودند. بر اساس بیانیه‌ای که امروز از سوی وزارت حمل و نقل و زیرساخت منتشر شد، ممنوعیت ورود کارگران فلسطینی، منجر به خاتمه کار حدود 70 هزار نفر از کارگرانی که در صنعت ساختمان سازی در اسرائیل کار می‌کردند، از جمله کارگرانی که در ساخت و سازهای زیربنایی مشغول به کار بودند، شد. سایر داده‌ها، سهمیه‌های کار برای کارگران فلسطینی در بخش‌های ساختمانی، زیربنایی و کشاورزی را قبل از کشتار 7 اکتبر 120000 نفر تخمین می‌زنند.

بانک اسرائیل خاطر نشان کرد که پس از شروع جنگ در 7 اکتبر و ممنوعیت اعمال شده برای تمامی کارگران فلسطینی برای ورود به اسرائیل، دولت برای افزایش اشتغال خارجی در مقیاس وسیع، اقدام به آوردن کارگران خارجی از هند و سریلانکا به اسرائیل کرد.

با این حال، به گفته بانک اسرائیل، تلاش‌های دولت برای افزایش سریع تعداد کارگران خارجی در اقتصاد محلی، تا پایان فوریه 2024، شکست خورده است. انجمن سازندگان و پیمانکاران زمین اعلام کرد که بعد از چهار ماه، دولت نتوانست راه حلی برای آوردن سریع کارگران خارجی به اسرائیل ارائه کند.

صنعت رستوران‌داری، صنعت دیگری که با کمبود کارگر مواجه است. طبق اعلام وزارت اقتصاد، کمبود 7000 کارگر در صنعت رستوران‌داری وجود دارد در حالی که وزارت دارایی آماده است با آوردن تنها 200 کارگر برای جبران کمبود ناشی از غیبت کارگران فلسطینی موافقت کند.

نمایندگان رستوران داران از تصمیم وزیر دارایی مبنی بر امتناع از استخدام اسرائیلی‌ها خشمگین شدند. یکی از رستوران داران گفت: اگر راه حل دیگری داشتیم، اینجا نبودیم. هیچ اسرائیلی این کار را انجام نمی‌دهد و ما به کارگر نیاز داریم.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-money/2024_q1/Article-d07db974d4d4e81026.htm

→ خواندن مطلب قبلی

استفاده اسرائیل از حیوانات برای جاسوسی

خواندن مطلب بعدی ←

کنیسه اوهاو تزدک در آتش سوخت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *