۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جایزه علمی اسرائیل به خاخام یوسف رسید!

جایزه علمی اسرائیل در بخش تورات به خاخامی که تهدید به خروج از اسرائیل کرده بود، رسید!

عصر روز دوشنبه، کانال 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که خاخام اسحاق یوسف، برنده جایزه اسرائیل برای ادبیات تورات شد. این رسانه ادامه داد: اگر مراسم در قالب اصلی خود برگزار شود، جایزه به کسانی تعلق می‌گیرد که در صورت استخدام دانشجویان یشیوا کشور را ترک خواهند کرد!

اگرچه کمیته جایزه حتی قبل از بیانیه بحث برانگیز تصمیم گرفت که جایزه را به خاخام برای کتاب “یالکوت یوسف” بدهد، اما در روزهای آینده دیوان عالی دادگستری واقعا تصمیم خواهد گرفت که آیا فردی که خواستار خروج از کشور شده است، شایسته دریافت جایزه معتبر دولت اسرائیل است یا خیر!

خاخام یوسف در واکنش به این خبر بیان کرد که امسال سال مناسبی برای برگزاری مراسم و جشن‌ها نیست و تنها باید از سربازانی است که جان خود را در میدان جنگ فدا می‌کنند، تقدیر کرد و بنابراین وی از تصمیم لغو جایزه امسال استقبال می‌کند.

رسانه‌های اسرائیلی پیشتر اعلام کردند که انگیزه سیاسی مانع برگزاری جایزه اسرائیل شد و در همین راستا هفته گذشته دادگاه عالی به دولت دستور داد که درباره تصمیم وزیر کیش مبنی بر لغو جوایز اسرائیل در همه رشته‌ها به جز رشته قهرمانی مدنی توضیح دهد.

بیانیه خاخام ارشد سفاردی در درس هفتگی خود مبنی بر اینکه قبیله لاوی از اعزام به ارتش معاف هستند و تحت هیچ شرایطی، به ارتش ملحق نخواهند شد و اگر مجبور به این کار شوند، کشور را ترک خواهند کرد، غوغای بزرگی در افکار عمومی و نظام سیاسی اسرائیل به پا کرد.

کانال 12 گزارش داد: در روزهای آتی تصمیم گرفته می‌شود که آیا جایزه اسرائیل امسال در قالب اصلی (در تمام بخش‌ها) یا به خواست وزیر آموزش و پرورش، یوآو کیش، فقط در دو شاخه «احیا» و «ضمانت متقابل» اهدا شود.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-israel/2024_q1/Article-2edba3bcac25e81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

کنیسه اوهاو تزدک در آتش سوخت

خواندن مطلب بعدی ←

توقف بررسی قانون «خاخام»

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *