۳۰ شهریور ۱۴۰۳

600 حساب جعلی برای تحریف UNRWA

افشای 600 حساب جعلی که توسط اسرائیل برای تحریف UNRWA راه اندازی شده است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص، امروز سه شنبه، شبکه‌ای از حساب‌های کاربری جعلی را که توسط اسرائیل با هدف نفوذ در افکار عمومی غرب مدیریت و تامین مالی می‌شود، فاش کرد.

این سازمان عمدتاً برای تحریف آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) کار می‌کرد و همچنین قانونگذاران آمریکایی را هدف قرار داد.

در این گزارش آمده است که این صحبت‌ها حول شبکه‌ای از صدها حساب جعلی در چندین شبکه رسانه‌های اجتماعی و سه وب سایت خبری است که به عنوان بخشی از عملیات ایجاد شده‌اند، همچنین گزارش‌هایی را منتشر کرد که از رسانه‌های معروفی مانند سی‌ان‌ان و گاردین، روایت اسرائیل را منتشر کرده و آن‌ها را به‌طور گسترده از طریق حساب‌های شبکه جعلی نسبتاً پیشرفته به اشتراک گذاشت.

این حساب‌ها یک تصویر تشخیصی و نمادین را در اینترنت به اشتراک گذاشتند، همچنین مقالاتی را که به طور گسترده روایت اسرائیل از تجاوزات جنسی در حمله قسام در 7 اکتبر و در مورد آنروا (UNRWA)، از جمله گزیده‌هایی از گزارش وال استریت ژورنال در مورد دخالت کارکنان آنروا در حمله 7 اکتبر، به اشتراک گذاشتند.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی این کمپین افراد دارای گرایش‌های مترقی در غرب و ایالات متحده به‌ویژه قانونگذاران سیاه پوست از حزب دمکرات است. حساب‌های جعلی صفحه‌های اعضای سیاه‌پوست سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در X (توئیتر سابق) و فیس‌بوک با پیوندهایی به مقاله‌هایی درباره روابط مشکوک بین آنروا و حماس پر شد.

اولین کسی که این شبکه جعلی را فاش کرد، سازمان نظارت دیجیتال رژیم صهیونیستی Fake Reporter بود که صبح امروز در گزارشی منتشر شد. بر اساس این گزارش، این اکانت‌ها به صورت سازماندهی شده و در چندین شبکه اجتماعی با توالی متفاوت با نام‌های مشابه ایجاد شده اند تا جایی که اشتباهات تایپی در نام‌ها در اکانت‌های جعلی در شبکه‌های مختلف تکرار می‌شود.

به عنوان بخشی از این کمپین، حدود 600 آواتار فعال در توییتر، فیس بوک و اینستاگرام فاش شد.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/security

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو، گانتز را از مذاکرات آتش بس کنار گذاشت

خواندن مطلب بعدی ←

سرمایه‌گذاری خارجی در اسرائیل به پایین‌ترین حد در 8 سال گذشته رسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *