۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تضعیف موقعیت گانتز و نتانیاهو در نظرسنجی جدید

نظرسنجی جدید از تضعیف موقعیت حزب اردوگاه دولتی به رهبری بنی گانتز و لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو حکایت دارد.

بر اساس نظرسنجی جدید معاریو، در صورت برگزرای انتخابات کنست، اردوی دولتی به رهبری بنی گانتز، 35 کرسی (36 در نظرسنجی قبلی)، لیکود، 17 (18)، یش آتید، 12 کرسی (11)، شاس، 10 کرسی (10)، یسرائیل بیتنو، 10 کرسی (9)، اوتزما یهودیت، 10 کرسی (9) کسب خواهند کرد. یهودیت تورات 6، هداش تعال، رعام، مرتص، و صهیونیسم مذهبی هر کدام 5 کرسی به دست می‌آورند.

در ادامه نظرسنجی از گزینه مناسب برای نخست وزیری سوال شد، طبق این نظرسنجی، موقعیت بنی گانتز در مورد مناسب بودن برای نخست وزیری، 3 درصد کاهش یافته است. طبق این نظرسنجی، 44 درصد (در مقایسه با 47 درصدی هفته گذشته) گانتز را شایسته نخست وزیری دانستند و 34 درصد از نتانیاهو حمایت کردند. 22 درصد نیز از پاسخ به این سوال مطمئن نبودند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثر یهودیان اسرائیل (42 درصد) امسال جشن پوریم را برگزار نمی‌کنند،22 درصد اذعان کردند که مانند هر سال جشن خواهند گرفت و بقیه هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

طبق این نظرسنجی، 62 درصد خریدی‌ها (ارتدوکس افراطی) اعلام کردند که مانند هر سال جشن می‌گیرند. 57 درصد مذهبی‌ها گفتند که قصد ندارند امسال جشن بگیرید و 4 درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

همچنین 15 درصد سنت گرایان اذعان کردند که پوریم را جشن می‌گیرند و 44 درصد گفتند که امسال اصلاً قصد ندارند پوریم را جشن بگیرید. 8 درصد سکولارها اعلام کردند که قصد دارند پوریم را جشن بگیرند، 37 درصد گفتند که امسال پوریم را جشن نمی‌گیرند و 45 درصد گفتند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

در این نظرسنجی که در 20 تا 21 مارس انجام شد، 500 پاسخ دهنده شرکت کردند که نمونه‌ای نماینده از جمعیت بزرگسال در کشور اسرائیل از سن 18 سال و بالاتر، یهودیان و عرب‌ها را تشکیل می‌دهند. حداکثر خطای نمونه گیری 4.4 درصد است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1085814

→ خواندن مطلب قبلی

نشانه‌های فروپاشی ارتش اسرائیل به روایت هاآرتص

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش حماس به دستگیری رهبران مقاومت در بیمارستان الشفا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *