۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جلسه محرمانه مقامات امنیتی اسرائیل با سران فتح

کانال 13 عبری برگزاری جلسه محرمانه مقامات امنیتی اسرائیل با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را فاش کرد.

یک گزارش اسرائیلی، عصر روز پنجشنبه، فاش کرد که نشستی محرمانه بین مقامات امنیتی اسرائیل و یکی از مقامات جنبش فتح برگزار شد و در مورد آنچه در گفتمان اسرائیل به عنوان «روز پس از جنگ» معروف است، بحث شد.

کانال 13 اسرائیل گزارش داد که در این نشست محرمانه، این احتمال که مقامات غزه وابسته به جنبش فتح در کوتاه مدت و بلندمدت، اداره نوار غزه را در جنبه‌های مختلف در دست بگیرند، بحث شد.

بر اساس این گزارش، غسان علیان، هماهنگ کننده دولت اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین، علاوه بر یک مقام ارشد در سرویس امنیت عمومی (شین بت) در این نشست از طرف اسرائیلی شرکت کرد.

این کانال توضیح داد که این نشست به دلیل مخالفت با سیاست اعلام شده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد آینده نوار غزه و موضوع مشارکت تشکیلات خودگردان در مدیریت نوار فلسطینی تحت محاصره، محرمانه برگزار شده است.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل در این خصوص گفت: گزارش دیدار مقامات ارشد ارتش اسرائیل و شین بت با یکی از مقامات جنبش تروریستی فتح، سؤالات زیادی را در مورد رفتار سطح حرفه‌ای ایجاد می‌کند.

بن گویر اشاره کرد که مقامات در دستگاه امنیتی مستقل از رهبری سیاسی عمل می‌کنند. وی گفت: اگر نخست وزیر به پیروزی کامل علاقه دارد، باید به وضوح این ایده را که تشکیلات خودگردان فلسطین که بودجه قاتلان را تامین می‌کند، پس از جنگ بر غزه حکومت خواهد کرد، لغو کند.

بن گویر افزود: من از نخست وزیر انتظار دارم که شفاف سازی کند که آیا ملاقات با یکی از مقامات ارشد فتح بر اساس دستورالعمل‌ها و دستورات او بوده است یا اینکه وزیر دفاع (یوآو گالانت) و مقامات نظامی، خودشان این کار را انجام داده‌اند.

وزیر دارایی بزالل اسموتریچ نیز گفت: کابینه به صراحت تصمیم گرفت که ساف گزینه‌ای برای روز بعد از جنگ غزه نیست. اگر جلسات مورد بحث بدون اقتدار یک سطح سیاسی برگزار شده باشد، این یک اقدام جدی نگران کننده است. از سوی دیگر، اگر نخست وزیر این موضوع را بداند و برخلاف توافقات موجود در کابینه این کار را انجام دهد، این یک اقدام جدی است. در هر صورت، توضیح و اطلاع رسانی در این خصوص لازم است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/zeuja-903986845/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش حماس به دستگیری رهبران مقاومت در بیمارستان الشفا

خواندن مطلب بعدی ←

حمله سایبری به مرکز هسته‌ای دیمونا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *