۳۰ شهریور ۱۴۰۳

زمین‌خواری بزرگ اسرائیل در دره اردن

اسموتریچ مصادره 8000 دونم در دره اردن را تایید کرد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل، مصادره 8000 دونوم در دره اردن را تایید کرده و آنها را زمین دولتی اسرائیل می‌داند.

شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل روز جمعه گفت: 8000 دونوم در دره اردن به عنوان زمین اسرائیل برای ساخت صدها واحد مسکونی، علاوه بر منطقه‌ای که برای صنعت، تجارت و اشتغال تعیین شده است، اختصاص داده شده است.

وی توضیح داد که برنامه ریزی واحدهای مسکونی در منطقه‌ای که در حال حاضر زمین دولتی اعلام شده است، ممکن است حدود یک سال طول بکشد و این نیاز به تایید سطح سیاسی دارد.

این مقام به نقل از بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، که تصمیم مصادره را امضا کرد، گفت که انتشار تبلیغات در اراضی دولتی یک موضوع مهم و استراتژیک است.

وی افزود: این اعلامیه ادامه ساخت و ساز و تقویت دره اردن را امکان‌پذیر می‌کند. در زمانی که کسانی در اسرائیل و جهان هستند که به دنبال تضعیف حق ما در یهودیه و سامره (کرانه باختری) و به طور کلی اسرائیل هستند. ما با سخت کوشی و در سطح استراتژیک در سراسر کشور در حال تقویت شهرک‌سازی هستیم.

سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی و اسرائیلی از زمان تشکیل دولت بنیامین نتانیاهو در پایان سال 2022 به افزایش قابل توجه شهرک‌سازی در کرانه باختری اشاره کرده‌اند.

دره اردن 30 درصد از کرانه باختری را تشکیل می‌دهد و نیمی از زمین‌های قابل کشت آن را شامل می‌شود.

این نوار باریک به طول 105 کیلومتر کرانه باختری را به اردن متصل می‌کند و پایین‌ترین نقطه روی زمین است و شامل دریای مرده است که 790 متر زیر سطح زمین است و 65000 فلسطینی و 11000 شهرک نشین در آنجا زندگی می‌کنند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/369366

→ خواندن مطلب قبلی

لغو دیدار تیم فوتبال اسرائیل و بوسنی به دلیل شرایط متشنج

خواندن مطلب بعدی ←

دیدار خصوصی بلینکن و نتانیاهو در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *