۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خانواده گروگان‌ها دست به دامن بایدن شدند

خانواده‌های گروگان‌ها با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا از «عدم تعهد» دولت و کابینه جنگ به امضای توافق ابراز ناامیدی کردند.

Capture1 20

نزدیک به 600 نفر از خانواده 81 گروگان اسرائیلی در غزه با امضای نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ناامیدی خود را از مدیریت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مذاکرات جاری گروگان‌گیری، اعلام کردند و از او خواستند که نخست وزیر اسرائیل و دیگر طرف‌های دیگر را برای دستیابی به توافق تحت فشار قرار دهد.

خانواده‌ها در نامه‌ای، اعلام کردند: ما با شما تماس می‌گیریم زیرا به‌طور فزاینده‌ای از عدم ارتباط مستمر و تعهد نخست‌وزیر اسرائیل و کابینه جنگ به دلیل آزادی گروگان‌ها ناامید و نگران هستیم.

ما آماده همکاری نزدیک با دولت شما هستیم. ما معتقدیم که خانواده‌های گروگان‌ها می‌توانند نقش مهمی در جلب حمایت افکار عمومی برای امکان‌پذیر ساختن معامله ایفا کنند.

نامه خانواده‌ها همچنین در حالی منتشر شد که آنتونی بلینکن، وزیر ایالات متحده، ششمین سفر خود را به منطقه از 7 اکتبر به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت بایدن برای تضمین یک توافق آتش بس به پایان رساند.

این نامه که توسط انجمن گروگان‌ها و خانواده‌های مفقودشدگان هماهنگ شده بود، در حالی منتشر شد که دیوید بارنیا، رئیس موساد به دوحه سفر کرد تا با ویلیام بارنز، رئیس سیا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر و عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر، درباره آتش‌بس احتمالی و قرارداد آزادی گروگان در غزه گفتگو کند.

گفتنی است که مذاکرات آتش‌بس بر روی توافق پیشنهادی برای آتش‌بس شش هفته‌ای، ورود کمک‌های بسیار بیشتر به غزه و آزادی اولیه حدود 40 گروگان زن، سالخورده و مجروح در ازای اسرای فلسطینی متمرکز است.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com

→ خواندن مطلب قبلی

عملیات نظامی ارتش اشغالگر در بیمارستان شفا

خواندن مطلب بعدی ←

اسموتریچ به دنبال محاصره مالی بانک‌های فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *